سلامت نیوز : صفر محبی مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: زمانی که آهن کمی به بدن برسد، یا دفع آهن از بدن زیاد باشد، این بیماری به وجود می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ محبی با بیان این‌كه مهم‌ترین علت بروز این بیماری اشتباهات تغذیه‌ای است، اظهار داشت: برخی از گیاهان دارویی غنی از آهن هستند که اگر زیر نظر پزشک مصرف شوند می‌توانند از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

وی افزود: برخی از گیاهان دارویی که غنی از آهن هستند شامل دانه انیسون، دانه کرفس، برگ‌های گشنیز، دانه زیره سبز، برگ‌های شوید، برگ‌های جعفری، برگ‌های خرفه، برگ‌های آویشن و ریشه زردچوبه هستند.

مدیر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی فسا گفت: این تصور غلط متاسفانه در بین عموم مردم وجود دارد که یک گیاه دارویی همیشه برای همه چیز و همه کس و در همه حال دارای منافع بی شماری است و کلا گیاهان دارویی خیلی خوب و معجزه وار و بی خطر هستند و هر انسانی باید دست كم، روزی یکی دو جوشانده بنوشد تا سالم بماند، در حالی که باید به این نکته توجه داشت که این روش همیشه و برای همه کس مفید نیست و باید توسط پزشک تجویز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha