سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 65110
سلامت نیوز :  کدو تنبل خوردنی خوشمزه و پرخاصیت مخصوص فصل زمستان است که به دلیل سرشار بودن از ویتامین‌های مفید و ضروری، انتخاب مناسبی برای تامین انرژی و کمک به سلامت بدن در فصل سرما است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کدو تنبل یک منبع غنی از فیبر خوراکی است و تخمه کدو نیز حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است. در فصل زمستان می‌توان از کدو تنبل در طبخ غذاهای مختلف مانند سوپ و انواع نان‌ها و کیک‌ها استفاده کرد و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد چاره خوبی برای رفع یبوست است.

کدو تنبل همچنین منبع غنی از ویتامین‌های A و K و C است. ویتامین A برای حفظ سلامت چشم‌ها و بهبود بینایی مفید است و بعلاوه به تقویت رشد استخوانها، سیستم ایمنی بدن و دستگاه تولیدمثلی کمک می‌کند.

کدو تنبل هم چنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است که حدود 40 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. این ویتامین نیز برای استخوانها و قلب مفید است. هم چنین مصرف یک نوبت کدو تنبل 20 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند که این ویتامین نیز به نوبه خود برای رشد و ترمیم بافت‌ها در تمام اعضای بدن ضروری است و در زمستان بدن را در برابر بیماریهای فصلی مقاوم‌تر می‌کند.

علاوه بر این‌ها، کدو تنبل سرشار از آهن، پتاسیم و منیزیم است که تمام این املاح برای بهبود سلامتی ضروری هستند و بویژه منیزیم برای حفظ عملکرد مطلوب عضلات حیاتی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha