سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهاد چند تن از نمایندگان مجلس برای حذف یارانه نقدی دو دهک بالای جامعه و اختصاص آن به بخش بهداشت و درمان خبر داد.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: پس از بررسی طرح الزام دولت به پرداخت شش هزار میلیارد تومان سهم بخش بهداشت از محل هدفمندی یارانه‌ها در مجلس، ‌این طرح به کارگروه مشترکی از کمیسیون‌های بهداشت و بودجه واگذار شد که در این کارگروه نحوه تامین این شش هزار میلیارد تومان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از پیشنهادات مطرح شده این است که یارانه دو دهک بالای جامعه که نیاز چندانی به یارانه نقدی ندارند، قطع شود و این میزان به بخش بهداشت و درمان اختصاص یابد تا درمان در بیمارستان‌های دولتی رایگان باشد.

به گفته ثروتی، این کارگروه مشترک که در آن هشت نفر از کمیسیون بهداشت و هشت نفر از کمیسیون برنامه و بودجه حضور دارند تاکنون دو بار تشکیل جلسه داده و این پیشنهاد نمایندگان نیز در جلسه فردا (دوشنبه) کارگروه مطرح خواهد شد.

طرح الزام دولت به پرداخت سهم شش هزار میلیارد تومانی بخش سلامت از محل هدفمندی یارانه‌ها، 29 آذر ماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به بار مالی آن برای دولت، این طرح برای بررسی بیشتر و رفع این ایراد به کمیسیون‌های بهداشت و برنامه و بودجه ارجاع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha