سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکی از مهم‌ترین اخلاق‌ حرفه‌ای پزشکی، گشاده‌رویی و رفتار شایسته با بیمار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر ابوالقاسمی که به عنوان رییس دومین کنگره کشوری اندومتریوز در این همایش حضور داشت، اظهار کرد: اندومتریوز از بیماری‌هایی است که دیر تشخیص داده می‌شود و اغلب مداخلات لازم پزشکی برای آن انجام نمی‌شود و یا در سطوح تخصصی پایین است.

وی ادامه داد: برخی از زنان کشور که به این بیماری مبتلا هستند، کیفیت زندگی‌شان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد و اگر تنها همین مورد را در نظر بگیریم، پس از این بیماری باید به صورت تخصصی در جوامع پزشکی قرار گیرد.

ابوالقاسمی افزود: یکی از اصلی‌ترین وظایف پزشکان، کاهش دردهای بشر است، پس ما باید در این زمینه بسیار تلاش کنیم و من به عنوان رییس دانشگاه، یکی از اهداف خودم را این می‌دانم که دانشجویانی تربیت کنم تا این اصل را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اندومتریوز 150 سال پیشینه دارد، اظهار کرد: با اینکه سال‌هاست زنان زیادی از این بیماری رنج می‌برند، اما هنوز راهی برای تشخیص و درمان آن نداریم. امید است این کنگره بتواند راهی برای یافتن این عوامل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha