سلامت نیوز : عبدالکریم رجبی نماینده مردم کلاله در مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت در سخنانی به عنوان طراح طرح تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: ‌بهورزان عناصر حلقه‌های سیستم ارجاع بهداشتی و درمانی کشور را شامل می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: بهورزان با سخت‌ترین شرایط در نقاط محروم کشور خدمت رسانی می‌کنند و این افراد در روستاها و مناطق دور افتاده به مراقبت‌های دوران بارداری، پیگیری بیماری‌های مشترک انسان و دام، بررسی وضعیت واحدهای تولیدی و غربالگری و ... می‌پردازند، این افراد ممکن است در آن واحد، به چندین روستا خدمت رسانی کنند از نظر شغلی هم در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مانند سل یا هپاتیت قرار دارند.

نماینده مردم کلاله در مجلس گفت: این موضوعات باعث شده ما طرح را ارائه دهیم، تاکنون شغل بهورزان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور مطرح نشده است و ما در این طرح خواستار محسوب شدن شغل بهورزان به عنوان مشاغل سخت و زیان آور هستیم تا آنها بتوانند از مزایای این موضوع استفاده کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:دو سال آموزشی بهورزان به عنوان سنوات خدمت یا اضافه خدمت آنها محسوب نمی‌شود. در این طرح ما خواستار محاسبه این دو سال به عنوان سنوات بازنشستگی شده‌ایم.

به گفته وی، بهورزان باید زمانی که بهورز شدند 30 سال خدمت کنند و امکان ادامه تحصیل ندارند و خواستار ایجاد امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها شده‌ایم و درباره بار مالی این طرح باید بگویم در ماده واحده آن در نظر گرفته شده که از بودجه سال 92 این طرح اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha