سلامت نیوز :مقامات بهداشتی فدرال آمریکا اعلام کردند که میلیون‌ها آمریکایی سالانه بر اثر مسمومیت مواد غذایی بیمار می‌شوند که اکثراQ شیوع بیماری ناشی از مواد غذایی سالمونلا یا نور و ویروس است.

بر اساس تحقیقات محققان از مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری از بیماری، در سالهای 2009 تا 2010 تخم مرغ آلوده به سالمونلا به تنهایی 2231 نفر را بیمار کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ هانا گولد، اپیدمیولوژیست ارشد در مرکز ملی بیماریهای آمریکا (CDC) درباره بیماریهای عفونی در حال ظهور از جمله بیماریهای زئونوز گفت: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا تخمین زده‌اند که از هر ۶ آمریکایی یک نفر بر اثر بیماری ناشی از مواد غذایی بیمار می‌شود.

با توجه به CDC، بیش از 1500 مورد شیوع بیماری ناشی از مواد غذایی در سالهای 2009-2010 گزارش داده شده است که نزدیک به 29،500 بیمار گرفتار شده و 1،200 مورد در بیمارستان بستری شدند و 23 مورد نیز جان خود را از دست دادند.

CDC اعلام کرد: علاوه بر سالمونلا در تخم مرغ، از علل شایع شیوع E. coli O157 در گوشت گاو و کمپیلوباکتر در محصولات لبنی پاستوریزه نشده، است. علاوه بر تخم مرغ آلوده به سالمونلا، شیوع نیز در جوانه‌ها و سبزیجات، از قبیل گوجه فرنگی و فلفل است.

هر دو سالمونلا و نورو ویروس که آنفلوانزای کروز کشتی نامیده می‌شود، باعث مشکلات جدی در دستگاه گوارش می شود.

مارک سیگل، دانشیار پزشکی در مرکز پزشکی NYU Langone در شهر نیویورک، گفت :بیماریهای ناشی از مواد غذایی در ایالات متحده "اپیدمی" است و عدم بررسی محصولات غذایی وجود دارد.

گولد گف: آلودگی می‌تواند در هر قدم در طول زنجیره مواد غذایی از مزرعه تا چنگال اتفاق افتد.

وی گفت: هر کسی در پیشگیری از بیماریهای ناشی از مواد غذایی نقش دارد، از شروع پردازش در مزرعه تا رستورانها و خانه‌ها.

وی افزود: اگر مردم مراحل زیر را دنبال کنند، اغلب بیماریهای ناشی از مواد غذایی قابل پیشگیری هستند و کلید این پیشگیری عبارتند از: شستن دستها، ذخیره سازی و آماده سازی.

گولد گفت: پاکیزه نگه داشتن غذاها، نگهداری گوشت و فرآورده‌های مواد غذایی و طبخ جداگانه به طور کامل. همچنین نگهداری فرآورده‌های گوشتی و تخم مرغ در یخچال از دیگر کلیدهای پیشگیری از بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha