سلامت نیوز : کاظم دبیر عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در اردبیل اظهار داشت: این ثبت‌نام‌ها و انتخاب پزشک خانواده در 31 مرکز بهداشتی شهرستان اردبیل صورت گرفته و تا دو هفته آینده نیز مهلت ثبت‌نام در این مراکز برای خانوارهای اردبیلی تمدید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: عموم مردم و خانوارها باید از بین 188 پزشک معالج و ثبت‌نام شده در طرح، پزشک خانواده خود را تعیین کنند تا با مراجعه به او در هنگام بیماری بتوانند از مزایای نظام ارجاع استفاده کنند.

دبیر خاطر نشان کرد: مشخصات این پزشکان در مراکز بهداشتی موجود است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه و دریافت فرم مورد نظر در این طرح ثبت‌نام کنند.

این مسئول اضافه کرد: از جمعیت 450 هزار نفری اردبیل تاکنون 150 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و ضرورت دارد همه شهروندان و همشهری‌ها در این طرح مشارکت کرده و از مزایای ویژه طرح پزشک خانواده استفاده کنند.

وی بیان کرد:‌ در مرحله اول تمام مراجعات به پزشک مورد نظر و همچنین هزینه‌های درمانی رایگان می‌باشد و ریالی از افراد مراجعه‌کننده دریافت نمی‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان اردبیل ادامه داد: در مرحله دوم نیز چنان چه افراد به پزشک متخصص ارجاع داده شوند تنها پنج درصد هزینه‌ها دریافت شده و مابقی رایگان بوده و در حد وسع و توان سعی می‌شود رضایت مراجعه‌کنندگان نیز حفظ شود.

دبیر یادآور شد: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع که در حقیقت هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و سلامت است و سلامتی عموم جامعه را تضمین می‌کند با مکانیزم‌های مشخص زمینه کم شدن دغدغه‌های عموم مردم در حوزه بهداشتی، درمانی و هزینه‌های سرسام‌آور آن را تعدیل می‌کند.

وی گفت: اردبیل جزو پنج مرکز شهری استان اردبیل است که بعد از انتخاب پزشک خانواده از اواخر امسال شاهد اجرای طرح می‌باشیم که البته در این زمینه منتظر هماهنگی‌های بیشتر دستگاه‌های متولی به ویژه بیمه‌ها هستیم تا با تأمین منابع و اعتبارات بتوان در این زمینه مثبت و مناسب حرکت کرد.

دبیر افزود: ظرف دو هفته آینده امیدواریم ثبت‌نام‌ها در حد جمعیت ثبت‌نام شده اولیه این طرح افزایش یافته و با انتخاب پزشک مورد نظر بتوان خدمات رایگانی را در مرحله اول و همچنین پایش اولیه استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha