پوشاک تاناکورا، لباس‌های دست ‌دومی هستند که پس از استفاده افراد دوباره فروخته شده و توسط افراد دیگر استفاده می‌شوند.

لباس‌های دست دوم سرشار از قارچ و باکتری هستند

سلامت نیوز :  مهران معلم، مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان گفت: متأسفانه پوشاک دست‌دوم یا در اصطلاح تاناکورا، به وسیله شبکه‌های متعدد و مختلفی توزیع می‌شوند که نمی‌توان بر کار آنها نظارتی داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معلم اظهار کرد: مراکز بهداشت از هویت شبکه‌های غیرمجاز توزیع این پوشاک بی‌اطلاع هستند و نمی‌توان مطمئن شد لباسی که به فروش می‌رسانند، سترون شده باشد.

وی تصریح کرد: طبق قوانین وزارت بهداشت، فروش لباس‌های زیر دست‌دوم در هر شرایطی ممنوع است. دیگر لباس‌های دست‌دوم نیز در صورتی که کاملاً سترون و ضدعفونی شده باشند و از نظر انتقال بیماری‌های واگیر بی‌خطر شده باشند، می‌توانند به فروش برسند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: اگر یک دانشگاه یا ارگانی خاص توزیع پوشاک دست‌دوم را زیر نظر داشته باشد، به راحتی می‌توان به وضعیت بهداشتی این پوشاک رسیدگی کرد.

وی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های قارچی و پوستی از طریق پوشیدن لباس‌های دست‌دوم، گفت: با وجود ناشناخته بودن شبکه‌های توزیع پوشاک دست‌دوم، برای جلوگیری از خطر انتقال بیماری‌های واگیر از طریق این پوشاک فقط می‌توان با آموزش مردم و استفاده‌کنندگان لباس‌های دست‌دوم یا به اصطلاح تاناکورا وارد عمل شد.

معلم تأکید کرد: هیچ تضمینی برای سالم بودن پوشاک تاناکورا وجود ندارد و مردم نباید از آنها استفاده کنند.

وی ادامه داد: دیگر ارگان‌های اجتماعی مرتبط نیز باید خطر پوشاک تاناکورا در بهداشت عمومی جامعه را جدی بگیرند و برای جلوگیری از توزیع آن با مراکز بهداشت همکاری کنند تا توزیع پوشاک دست‌دوم از ریشه اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha