سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی دانشگاه میشیگان در یک آزمایش جدید متوجه شدند که عصاره نوعی قارچ ژاپنی می‌تواند تعداد گلبولهای سفید را در بدن افزایش دهد و واکنش پادتن‌ها را به واکسن آنفلوآنزای B بهبود بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ الیزابت کاردنر از کارشناسان دپارتمان علوم غذایی و تغذیه انسانی در دانشگاه میشیگان که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته در این رابطه اظهار داشت: ترکیب فعال و وابسته AHCC) Hexose ) یک ماده طبیعی و تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن است که از ریشه‌های چندین زیر گونه از قارچ‌های ترکیبی ژاپنی مخصوص مصارف پزشکی گرفته می‌شود.

تاکنون در بیش از 20 مطالعه بالینی روی انسانها معلوم شده است که AHCC برای بهبود بیماران مبتلا به امراض کبدی، سرطان، هپاتیت، انواع عفونت‌ها و چندین نوع از بیماریهای مزمن و نیز برای افرادی که نیازمند تنظیم و بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن خود بوده‌اند، مفید بوده است.

نتایج آزمایشات نشان داد افرادی که این ترکیب، سه هفته پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا وارد بدنشان می‌شود، مقدار پادتن‌های لازم برای مقابله با ویروس آنفلوآنزای B در بدن آنها بسیار بیشتر می‌شود و در نتیجه این ترکیب موجب تقویت تاثیر واکسن می‌شود.

جزئیات این آزمایشات در مجله مطالعات تغذیه گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha