سلامت نیوز : رئیس مجلس حکم سرپرستی مرتضوی برای سازمان تأمین اجتماعی را غیرقانونی اعلام کرد. یکی از نمایندگان مجلس نیز احتمال داد اگر استیضاح شیخ الاسلامی رأی بیاورد ممکن است رئیس جمهور مرتضوی را سرپرست وزارت کار کند. ظاهراً دور باطل انتصاب مرتضوی و برکناری وی همچنان ادامه خواهد داشت. در این میان آن چه فراموش شده است برداشت جامعه از این کشمکش پایان ناپذیر است چرا که فشار اقتصادی که بر دوش مردم سنگینی می کند به قدری سنگین است که به حق نمی توانند کوچکترین کم توجهی مسئولان کشور به مشکلات اصلی آن ها را برتابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به دلایل مختلف معتقدم پیگیری ماجرای مرتضوی به عنوان یکی از متهمین اصلی پرونده کهریزک که به اعتبار نظام لطمه زده است، ضروری است تا شبهه ای نسبت به باور نظام در بررسی عادلانه این قبیل مسائل باقی نماند. علاوه بر آن نمی توان نسبت به رفتار رئیس جمهور نیز که حاکی از قانون گریزی است کم توجه بود چرا که تأکید بر قانون گرایی از مهمترین شاخصه های جامعه پیشرفته و اسلامی است و سکوت بر این رفتار رئیس جمهور گسترش دهنده فرهنگ قانون گریزی را به دنبال خواهد داشت اما نمی توان آثار اجتماعی آن چه در این کشمکش در حال روی دادن است را نادیده گرفت و اجازه داد مردم بیش از این احساس کنند به دغدغه های اصلی آن ها کم توجهی می شود.

لذا با توجه به این که شاید نتوان امید داشت که آقای احمدی نژاد به عنوان مقصر اصلی از ادامه دادن این دور باطل دست بردارد و از طرفی نیز نمی شود اجازه داد فرآیند دور زدن قانون در حمایت از یکی از متهمان ادامه داشته باشد بهترین کار این است که قوه قضاییه هر چه زودتر پرونده اتهامی مربوط به قضات کهریزک را به سرانجام نهایی برساند تا یا با مجرم شناخته شدن یا تبرئه شدن آقای مرتضوی موضوع خسته کننده و هزینه زای رئیس سازمان تأمین اجتماعی به پایان رسد. وظیفه ای که دستگاه قضایی حدود ۳ سال نسبت به آن اهمال کرده است و همان طور که قبلاً نیز در یکی از یادداشت هایم تصریح کرده بودم اگر این سهل انگاری که مورد انتقاد رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است، روی نداده بود این همه هزینه به نظام و مردم تحمیل نمی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha