سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه مطلقا هیچ پرستاری با افزایش دریافتی خود از طریق کارانه‌ها موافق نیست، گفت: معتقدیم کارانه‌های پرستاری بایستی مبتنی بر تعرفه‌ خدمات پرستاری باشد. قطعا محاسن تعرفه‌های پرستاری به قدری است که اجرای آن می‌تواند به عنوان الگویی برای پرداخت کارانه‌های پزشکان در نظر گرفته شود.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره افزایش کارانه‌های پرستاری که وعده آن دو ماه گذشته از سوی معاون درمان وزیر بهداشت مطرح شده بوده، تاکید کرد: کارانه‌ای جز تعرفه‌گذاری در پرستاری نداریم.

وی ادامه داد: معاونت درمان به علت بروز کمبودهای بودجه‌ای پیشنهاد کرد برای افزایش دریافتی پرستاران، 50 درصد از محل کارانه‌ها در نظام نوین پرداخت و 50 درصد مابقی هم با اجرای تعرفه‌ها محقق شود که سازمان نظام پرستاری هم آن را پذیرفت.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه مطلقا هیچ پرستاری با افزایش دریافتی خود از طریق کارانه‌ها موافق نیست، اظهار کرد: اگر پرستاران با این امر موافق بودند، این اتفاق 9 سال پیش می‌افتاد و این پروسه طولانی برای مستندسازی، شرح وظایف و استانداردها و تدوین تعرفه‌های پرستاری طی نمی‌شد.

وی اضافه کرد: معتقدیم کارانه‌های پرستاری بایستی مبتنی بر تعرفه‌ خدمات پرستاری باشد. قطعا محاسن تعرفه‌های پرستاری به قدری است که اجرای آن می‌تواند به عنوان الگویی برای پرداخت کارانه‌های پزشکان در نظر گرفته شود.

میرزابیگی ادامه داد: تعرفه‌ای را قبول داریم که قبل از آن استانداردش را نوشته‌ایم. در این نظام پرداخت، میزان رضایت‌ بیماران در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای که 20 درصد کارانه پرستاران با توجه به میزان رضایتمندی مردم تخصیص می‌یابد که توسط واحد ترخیص در آخرین مرحله با اعطای برگه‌های رضایت‌سنجی به بیمار، به دست می‌آید.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اجرای تعرفه‌های خدمات پرستاری، یک بازنگری در شیوه خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: این خدمت‌رسانی استاندارد، هدفمند، پاسخگو و فرآیند محور است. بر این اساس نظام پرداخت هم تغییر پیدا می‌کند و وضعیت بهتر از پیش خواهد شد. بنابراین ادعا می‌کنیم که چنانچه تعرفه‌ها اجرا شود، الگوهایی برای سامان یابی تعرفه‌های پزشکی نیز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha