یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
سلامت نیوز : پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن کودکان است که معمولا از مادر یا پرستار به کودک منتقل می شود. به گزارش ایرنا دکتر معصومه مسلمی متخصص دندان پزشکی کودکان با بیان این مطلب به خراسان گفت : اگر پدر و مادر با قاشق خود به کودک غذا بدهند، این یک راه انتقال است.

بوسیدن دهان کودک نیز عامل انتقال است؛ چون در کودک هنوز سیستم ایمنی و تعداد میکرو ارگانیسم های دهان کامل نیست و ازطریق بوسیدن ممکن است میکروب پوسیدگی دندان به وی منتقل شود.وی اظهار کرد: والدین باید نکات پیشگیرانه را برای کودکان رعایت کنند تا انتقال میکروب های پوسیدگی دیرتر به کودک منتقل شود، پوسیدگی دندان علاوه بر مشکلات موضعی در فضای دهان، مانند بوی نامطبوع تنفس، اشکال در جویدن، عفونت های لثه و فک، موجب اختلال رشد، اختلالات رفتاری و توجه و کاهش اعتماد به نفس در کودکان می شود.

دکتر مسلمی تصریح کرد: با استفاده از قاشق و لیوان مشترک یا بوسیدن از دهان، میکرو ارگانیسم ها وارد دهان کودک می شود که این عامل پوسیدگی است بنابراین بهتر است لوازم کودک از ابتدا کاملاً جدا باشد.وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای پیشگیری، والدین پیش از بچه دار شدن دندان خود را درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha