سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام کرد در حال حاضر کمتر از نیمی از کل کشورهای جهان برنامه‌های از پیش تعیین شده برای پیشگیری از سرطان و ارائه خدمات درمانی و مراقبتی مناسب به بیماران سرطانی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «اولگ چست نف» از کارشناسان ارشد بخش سلامت روان و بیماریهای غیرواگیردار در سازمان جهانی بهداشت در این باره اظهار داشت: بیماران سرطانی دیگر نباید در هیچ کجای دنیا محکوم به مرگ باشند چرا که در حال حاضر روش‌های تایید شده‌ای برای پیشگیری و درمان بسیاری از سرطانها وجود دارد.

با این حال در گزارش این سازمان که حاصل مطالعه روی 185 کشور مختلف جهان است، معلوم شد: کمتر از نیمی از کشورهای دنیا و تنها 17 درصد از کشورهای آفریقایی به اندازه کافی روی برنامه‌های کنترل سرطان سرمایه گذاری کرده‌اند.

از آنجا که هر سال تقریبا 13 میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان تشخیص داده می‌شود و حدود 7.6 میلیون نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، عدم آمادگی بیشتر کشورها برای مقابله با سرطان، بسیار نگران کننده است. همچنین سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که آمار فوق مربوط به قربانیان این بیماری در سال 2010 میلادی است و ممکن است که تا سال 2030 میلادی این آمار تا دو برابر افزایش پیدا کند و به بیش از 13 میلیون مورد مرگ و میر ناشی از سرطان‌ برسد.

در این گزارش هم چنین آمده است، از آنجا که در حال حاضر سالانه بیش از دو سوم از موارد جدید ابتلا به سرطان و مرگ ناشی از این بیماری در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد لذا کمبود برنامه‌های کاربردی کنترل سرطان در این کشور نگران کننده و هشدار دهنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha