یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 66516
سلامت نیوز : اگر هنوز به این باور غلط معتقدید که پک زدن به سیگار باعث شادی می‌شود، کاملا در اشتباه هستید چون کارشناسان بهداشت و سلامت عممومی در یک آزمایش جدید تاکید کردند که سیگار موجب افزایش استرس و سیگار کشیدن به بهای از دست دادن خنده‌هایتان تمام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه براون در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در یک مطالعه جدید روی 236 زن و مردی که سعی داشتند عادت سیگار کشیدن را ترک کنند دریافتند که استعمال سیگار نه تنها اضطراب را کاهش نمی‌دهد بلکه در عوض منجر به آزاد شدن هورمون استرس در بدن می‌شود.

این کارشناسان می‌گویند: افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، شادتر می‌شوند و این تاثیر تا زمانی که دوباره سراغ این عادت ناسالم نرفته‌اند،‌ باقی می‌ماند.

نتایج این آزمایشات نشان می‌دهد اگر سیگاری‌ها این عادت مضر را ترک کنند علائم افسردگی کم کم در آنها از بین می‌رود و اگر سیگار کشیدن را دوباره آغاز کنند، بازهم دچار افت خلق می‌شوند.

روانشناسان در این مطالعه می‌گویند: سیگار کشیدن روی تمام حواس تاثیر سوء می‌گذارد و ترک آن به بهبود این حواس کمک می‌کند و قطعا کمک می‌کند که کیفیت زندگی انسان بهبود پیدا کند و حس بهتری به زندگی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha