دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 66555

سلامت نیوز :  مصطفی قانعی، امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره ابن سینا بعد از سخنرانی علی فتوحی، معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر کمبود بودجه‌های تحقیقات گفت: من به آقای فتوحی گفته‌ام حاضریم پول بدهیم و سخنرانی نکنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ قانعی در ادامه با مطرح کردن این مسئله که ما بلد نیستیم علم را به فناوری و ثروت تبدیل کنیم، گفت: آمارها همیشه از بالا بودن ما در سطوح حکایت می‌کند اما از لحاظ کسب و کار در رتبه 60 هستیم یعنی بلد نیستیم فضای اقتصادی درست کنیم که تبدیل به ثروت شود. ما دکترای پژوهش‌محور زیادی داریم اما نباید خروجی آنها فقط به مقاله ختم شود.

وی با ردسخنان فتوحی در مورد کسری پول گفت: پول برای فناوری هست. ما 3 صندوق داریم صندوق غیر دولتی علم و فناوری- صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی و حاضریم به هر کس که مدعی است می‌تواند علم را به ثروت تبدیل کند، پول بدهیم ما منتظر فن‌آور هستیم و گرنه مشکل کمبود پول نداریم.

وی افزود: ما باید علم را به فن‌آوری و ثروت تبدیل کنیم و افراد را کاسب بار بیاوریم. این حرف‌های سیاستگذاران نظام است.

در این مراسم که بر خلاف اعلام برنامه بدون حضور محمد حسن طریقت، سرپرست وزارت بهداشت به علت حضور در مراسم استیضاح وزیر کار برگزار شد، از 19 نفر در بخش پژوهش و 21 نفر نیز در بخش آموزش تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha