سلامت نیوز :مرتضی فاضل نیشابوری مدیر گروه سلامت روان مرکز بهداشت نیشابور گفت: بیماران تحت درمان به‌طور متناوب دچار افسردگی و اضطراب شدید می‌شوند و کیفیت زندگی آن‌ها کاهش می‌یابد، همانگونه که بیماران در طی درمان سرطان نیاز به ارزیابی میزان افسردگی دارند، افراد خانواده مبتلایان نیز نیاز به مشاوره دارند به ویژه افرادی که مراقبت از بیماران به عهده آن‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ فاضل نیشابوری با بیان این‌که تصورات نادرستی در مورد سرطان و ارتباط آن با افسردگی وجود دارد، گفت: همه مبتلایان به سرطان افسرده می‌شوند و افسردگی در سرطان امری طبیعی است.

وی اظهار داشت: گرچه غمگینی و اندوه واکنش طبیعی به بحران‌هاست و افراد درگیر با سرطان آن‌را تجربه می‌کنند اما تفاوت قائل شدن بین غمگینی و افسردگی و تشخیص آن اهمیت دارد.

فاضل گفت: تشخیص افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان به‌علت عوارض جانبی داروها و علائم بیماری مشکل تر از افراد عادی است اما داشتن علایمی مانند احساس گناه، بی ارزش بودن، نا امیدی، فکر کردن به خودکشی و از دست دادن اشتیاق به زندگی از نشانه‌هایی هستند که برای تشخیص افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان کلیدی و دارای اهمیت اند.

وی خاطرنشان کرد: مبتلایان به سرطان با سابقه افسردگی قبلی یا افسردگی در خانواده، کمبود حمایت از طرف خانواده، سابقه اعتیاد به مشروبات الکلی یا مواد مخدر، عدم مهار درد، مجرد بودن و ابتلا به سرطان‌های ناحیه سر و گردن بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha