پژوهشگران در قالب یك تیم تحقیقاتی بین‌المللی دلیل علمی بوی بد دهان را كه یك چهارم افراد به آن مبتلا هستند، بررسی می‌كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشین هوا، حدود ‪ ۲۰۰‬دانشمند از دندانپزشكان، شیمیدانها، میكروب شناسان و روانشناسان و حتی محققان گل در كنفرانس بین‌المللی "تحقیق بوی دهان" كه هفته گذشته در شیكاگو برگزار شد شركت كردند.

تحقیق این دانشمندان دامنه گسترده‌ای دارد: از مطالعه روی موثرترین اسانس‌های طبیعی از جمله دارچین برای درمان بوی بد دهان گرفته تا ایجاد یك "بینی" مصنوعی كه بوی بد دهان را از فضا جدا و محو می‌كند و یا ارتباط بین بیماری‌ها و بوی بد دهان.

محققان دریافتند در اغلب موارد بوی بد دهان زمانی روی می‌دهد كه باكتری‌ها با تجزیه پروتئین‌ها در دهان، تركیبات سولفوری فراری تولید می‌كنند كه موجب بوی دهان می‌شود.

خشكی دهان، پوسیدگی دندانها، مصرف برخی داروها، مشكلات سینوسی و حتی بیماری‌هایی مانند دیابت می‌تواند موجب بدبویی دهان شود.

در این تحقیق آمده است، منشا اغلب بوهای بد دهانی در دهان قرار دارد و حدود ‪ ۹۰‬درصد این بوی بد به زبان مربوط می‌شود چرا كه گرم و مرطوب است و درست مانند یك انكباتور بزرگی برای باكتری‌های فراوان عمل می‌كند.

به گفته محققان مراقبتهای مناسب از دهان بهترین سلاح برای مبارزه با بوی بد دهان است. پزشكان برای بهداشت دهان، استفاده منظم از نخ دندان و مسواك، شستشوی زبان برای از بین بردن باكتری‌ها از عقب زبان و شستشو با دهان شویه‌های ضد باكتری را توصیه می‌كنند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha