سلامت نیوز : به طور كلی نظام تامین اجتماعی یك نظام بین نسلی است. یعنی منابع این سازمان كه از شاغلان بیمه‌پرداز جمع‌آوری می‌شود تا آینده آنها تضمین شود. به همین دلیل كنترل منابع و تعادل از اهمیت فوق‌العاده‌یی در این سازمان برخوردار است و سرنوشت نسل آینده در گرو این منابع و مدیریت مناسب آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ متاسفانه ما شاهدیم در چند سال اخیر تامین اجتماعی دستخوش فرآیندهای سیاسی شده است. هیچ زمانی مثل الان این سازمان بیمه‌یی تا این حد درگیر فعل و انفعالات سیاسی نشده بود.

این در حالی است كه این وضعیت آسیب‌های زیادی را در دراز مدت به بیمه‌شدگان وارد می‌كند. مهم‌تر از همه اینكه مدیران این سازمان در سال‌های اخیر چندان با محاسبات بیمه‌یی آشنا نبودند و نگرش‌‌شان بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری و شركت‌های این سازمان بوده است. شواهد همچنین حاكی از پاداش‌های زیاد به افراد در این سازمان و در نظر نگرفتن و اولویت نداشتن منافع بیمه‌شدگان است.

این نظام در حال حاضر به ابزاری برای اعضای هیات‌مدیره و شركت‌ها تبدیل شده است و ساختار و سازمان تامین اجتماعی در قالب نظامی كه باید تعهدات و رفاه آینده با بیمه‌شدگان را برنامه‌ریزی كند، به دست فراموشی سپرده شده است.

فعل و انفعالات اخیر در بحث مدیریت و سرپرستی این سازمان و همچنین دعوای دولت و مجلس نیز به نوبه خود مایه تاسف فراوان است. ما شاهدیم مسائل مربوط به سازمانی كه نقش تامین‌كننده رفاه فقیرترین گروه‌های جامعه و كارگران را باید داشته باشد، قربانی اختلاف و دعواهای و تصفیه حساب‌های شخصی شده است و رفتارهای غیراخلاقی در مجلس در این رابطه رخ داده است. این وضعیت و این برخوردها تمام ساختارهای سازمان را متاثر می‌كند و تمام اركان سازمان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و طبیعتا این وضعیت و این جریان مغایر منافع بیمه‌شدگان است.

از همین رو ضروری است وضعیت درآمدها و منافع سازمان از سیاست‌ها و شخصیت‌هایی كه مورد حب و بغض‌های سیاسی‌اند، دور شود. همچینن مدیریت این سازمان هم باید از چهره‌ها و شخصیت‌های پرحاشیه دور باشد تا منافع بیمه‌شدگان دستخوش مصلحت‌های گروهی و گروكشی‌های سیاسی قرار نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha