سلامت نیوز: سرپرست وزارت بهداشت از اعلام تعرفه‌های درمانی تا ۲ هفته آینده خبر داد وگفت: تمام‌وقت شدن پزشکان دستوری نیست بلکه داوطلبانه اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدحسن طریقت منفرد صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده مجازی آموزش پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس افزود: تعرفه‌ها باید افزایش یابد چرا که هزینه‌های درمانی بالا رفته است.

وی ادامه داد: رقم افزایش تعرفه مشخص نیست و اگر تعرفه‌ها افزایش نیابد ما همچنان دچار گرفتاری خواهیم بود.

سرپرست وزارت بهداشت تصریح کرد: سناریوهای مختلفی از سوی بیمه، وزارت بهداشت و بخش خصوصی برای تعیین تعرفه وجود دارد که باید به جمع‌بندی برسیم و هر زمانی که مشخص شد پیشنهاد وزارت بهداشت را اعلام خواهیم کرد.

تمام‌وقت شدن پزشکان داوطلبانه اجرا می‌شود


طریقت منفرد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در مورد تمام وقت شدن پزشکان تصریح کرد: اگر پزشکان مشکلاتی دارند این مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد و کشور ما از آن مستثنی نیست.

وی ادامه داد: برنامه ما اجرای دستوری این قانون نیست بلکه به صورت داوطلبانه است. این در حالی است که بسیاری از پزشکان به صورت داوطلب خود را برای اجرای این طرح معرفی کرده‌اند.

اجرای پایلوت پزشک‌خانواده در استانهای راحت‌الاجرا


طریقت منفرد در مورد برنامه پزشک خانواده و متوقف شدن آن در تهران به فارس گفت: در استان‌هایی که اجرای این برنامه راحت‌تر و سریعتر تکمیل می‌شود در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: بنابراین هنگامی که اجرای پایلوت با موفقیت انجام شود در تمام کشور اجرا می‌شود و تهران نیز جزء آن محسوب می‌شود.

وی گفت: برنامه پزشک خانواده در تهران آغاز نشده بود که حالا متوقف شود بلکه فقط در حد صحبت بود.

واگذاری بخش‌های بیمارستانی به سرعت اجرا می‌شود


سرپرست وزارت بهداشت در مورد واگذاری بخش‌های بیمارستانی به رؤسای آنها اظهار کرد: اینکه ما اختیارات را به مسئولان بخش واگذار کنیم برنامه جهانی است و قانون ما را مکلف کرده به همین دلیل به سرعت در حال پیگیری آن هستیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این برنامه زیرساختهایی لازم نیست چرا که نیروی انسانی، فضای مناسب و تجهیزات لازم وجود دارد و فقط انگیزه‌ای می‌خواهد تا به همراه ثبات در برنامه‌ریزی اجرایی شود.

اضافه شدن حدود 6هزار تخت در ابتدای سال جدید


سرپرست وزارت بهداشت همچنین از اضافه شدن حدود 6هزار تخت بیمارستانی در سال آینده خبر داد و گفت: طرح مهر ماندگار به سرعت در حال پیگیری است و در ابتدای سال آینده تعداد زیادی تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.

وی در مورد افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی نیز گفت:‌ ما بر اساس قانون وظیفه داریم تا در حد نیاز نیرو تربیت کنیم.

طریقت منفرد گفت: بنابراین ظرفیت بیش از این تعداد جزء سیاستهای موردی وزارت بهداشت است که شورای عالی سیاستگذاری وزارتخانه با همکاری مجلس آن را انجام می‌دهد.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: اگر داوطلب در رشته‌ای خاص زیاد باشد که همین مقدار نیز وجود دارد برای افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد وارد عمل شده و آن را پیگیری می‌کند چرا که ظرفیت موجود در حد توان وزارت بهداشت وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha