سلامت نیوز : نایب رییس سازمان نظام پرستاری مشهد گفت: بر اساس قانون بهره وری پرستاران قرار بود ساعات کاری پرسنل پرستاری کم شود و چون بیمارستان‌ها با کمبود پرسنل پرستاری مواجه هستند امکان اجرای کامل قانون میسر نیست و باید همزمان با اجرای این طرح تعداد زیادی پرستار به سیستم اضافه شود.

امیررضا صالح مقدم نایب رییس سازمان نظام پرستاری مشهد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین مشکل رشته پرستاری بحث اشتغال پایدار است به این معنی که امکان استخدام دایم پرستاران در دانشگاه های علوم پزشکی فراهم شود. رشته پرستاری کار سخت و دشواری است. توجه به میزان دستمزد و ساعت کار پرستاران نیز مسئله است، اغلب پرستاران بعد از مدتی کار مثلا 5 سال اشتغال به یکی از آسیب های شغلی یا حرفه ای مبتلا می شوند و چون کار آنها در خلال شیفت های مختلف و روزهای تعطیل باید کشیک بدهند کار سخت و دشوار تلقی می شود.

وی افزود: از این جهت باید امتیازات و تشویق های ویژه ای برای ادامه کار پرستاران که اکثریت آنها را خانم ها تشکیل می دهند برقرار شود، مثلا کاهش ساعات کاری، بازنشستگی قبل از موعد، مرخصی های بیشتر از کارمندان اداری برای آنها فراهم شود.

صالح مقدم تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات پرستاران شرح وظایف کاری نامناسب با توانایی و دانش و مهارت پرستاران است به گونه ای که از خدمات کیفی پرستاران استفاده نامناسبی نمی شود.

نایب رییس سازمان پرستاری مشهد اظهار کرد: بر اساس قانون بهره وری پرستاران قرار بود ساعات کاری پرسنل پرستاری کم شود و چون بیمارستانها نوعا با کمبود پرسنل پرستاری مواجه هستند امکان اجرای کامل قانون میسر نیست، باید همزمان با اجرای این طرح تعداد زیادی پرستار به سیستم اضافه شود .

وی افزود: در اغلب بیمارستانها به جای کاهش ساعات کار مبلغ اضافه کار بابت جبران کاهش ساعت کار پرداخته می شود که این با روح و فلسفه قانون هماهنگی ندارد. باید زمینه استخدام و به کارگیری پرستار متقاضی کار فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha