سلامت نیوز : محمد حسن طریقت منفرد امروز در گفت و گو با فارس، اعلام کرد: مهمترین خبر خوش ما برای مردم این است که قرار است با اصلاحاتی که در سیستم بهداشتی و درمانی دولتی انجام می دهیم، نیاز مردم را به بخش خصوصی که هزینه بالایی به مردم تحمیل می کند کم کنیم و حتی اگر بتوانیم قطع کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: برنامه ما و تلاش ما این است که بتوانیم با فعالیت بهتر و بیشتر بخش دولتی تکلیف و دینمان رابه مردم ادا کنیم و در آینده نزدیک با اصلاحاتی که در مدیریت خدمات درمانی بخش دولتی اعمال می کنیم انتظار داریم، رضایتمندی مردم را از خدمات دولتی بالا ببریم تا مردم دیگر برای دریافت خدمات نگران و سرگردان نباشند.

وی گفت: تلاش ما این است کاری کنیم که مردم مجبور نشوند برای دریافت خدمات سلامت به جاهایی مراجعه کنند که هزینه هایشان را سنگین می کند.

طریقت منفرد در پاسخ به این پرسش فارس که با توجه به اینکه هم اکنون 80 درصد خدمات بستری به مردم در بخش دولتی ارائه می شود، این اصلاحات در بخش سرپایی خواهد بود یا بستری توضیح داد: هم سرپایی و هم بستری. یکی از مهمترین اقدامات در این مسیر این است که با سرعت قابل ملاحظه ای بستر اجرای برنامه پزشک خانواده را فراهم می کنیم.

وی افزود: اجرای این برنامه سیستم ارائه خدمات سرپایی به مردم را همراه با رعایت کرامت آنها اصلاح می کند و در بخش بستری نیز با تغییر مدیریتهایی که در بخش دولتی قرار است انجام شود، رضایتمندی مردم را تأمین  کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که این اصلاحات کی به انجام می رسد گفت: دستورالعمل های آن را داریم تهیه می کنیم و تلاش می کنیم نظر همکاران را برای فعالیت بیشتر در بخش دولتی فراهم کنیم و مردم اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده نتیجه این تغییرات را احساس خواهند کرد.

سرپرست وزارت بهداشت امروز در کنار مردم در خیابان آزادی در راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha