چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 67219

اقدامات کارشناسی تعیین تعرفه‌ها با حضور مسوولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر رو به اتمام است اما اکنون نمی‌توان درصد مشخصی را برای رشد تعرفه‌ها اعلام کرد.

تعرفه‌های درمانی سال 92 مشخص شد
سلامت نیوز : رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت با بیان این که اقدامات کارشناسی تعیین تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 92 تقریبا به پایان رسیده است، گفت: تلاش می‌شود قبل از ورود به سال جدید تعرفه‌ها تصویب و اعلام شود.

دکتر علیرضا اولیایی منش در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تعیین تعرفه‌های تشخیصی – درمانی سال 92، گفت: تلاش می‌شود که درباره تعرفه‌های تشخیصی – درمانی 92، قبل از ورود به سال جدید نتیجه‌گیری شده و تعرفه‌ها اسفند ماه اعلام شود.

وی افزود: اقدامات کارشناسی تعیین تعرفه‌ها با حضور مسوولان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر رو به اتمام است اما اکنون نمی‌توان درصد مشخصی را برای رشد تعرفه‌ها اعلام کرد.

رییس دبیرخانه سیاستگذاری بیمه و تعرفه وزارت بهداشت همچنین به اقدامات انجام شده برای تعیین قیمت تمام شده خدمات تشخیصی – درمانی اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع نیز نیازمند اقدامات کارشناسی بود. در مجموع قیمت‌های تمام شده در زمینه هزینه تخت روز بیمارستانی، هتلینگ بیمارستانی و ویزیت هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی مشخص شده است.

وی افزود: اما باید منتظر ماند که در پایان بر روی چه درصد رشدی برای تعرفه‌ها توافق می‌شود تا مشخص شود که این درصد رشد پاسخگوی افزایش هزینه‌ها هست یا نه؟

اولیایی منش با بیان این که اقدامات کارشناسی تعیین تعرفه‌های 92 تقریبا تمام شده، گفت: پس از پایان کارهای کارشناسی، شورای عالی بیمه تشکیل و در آنجا بر روی درصد رشد تعرفه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در بحث ارایه خدمات یا باید هزینه‌ تمام شده خدمت به ارایه کنندگان پرداخت شود یا باید کمک‌هایی از محل منابع عمومی به بخش دولتی صورت گیرد تا بیمارستان‌ها بتوانند به کار خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha