سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت دولت نهم، سیاست زدگی سازمان نظام پزشکی را یکی از علل بی اعتمادی جامعه پزشکی کشور به تنها سازمان صنفی خود دانست و گفت: این سازمان نباید از مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات واقعی جامعه پزشکی دور شود.

دکتر عباس زارع نژاد در گفتگو با مهر به ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در 4 اسفند ماه امسال اشاره کرد و افزود: سازمان نظام پزشکی تنها سازمان صنفی کشور است که بیش از 220 هزار عضو دارد و اعضای آن به طور مستقیم تامین کننده سلامت مردم هستند.

وی به اهداف سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: آنچه در اهداف سازمان قید شده و همچنین وظایف و اختیارات سازمان نشان دهنده اهمیت و نقشی است که سازمان به عنوان یکی از ارکان نظام سلامت بر عهده دارد.

مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین الملل وزارت بهداشت در ادامه به ویژگیهای افرادی که حائز شرایط حضور در سازمان نظام پزشکی هستند، اشاره کرد و افزود: باید کسانی وارد این تشکیلات صنفی بزرگ کشور شوند که بتوانند با ورود مناسب به موضوعات و با عملکرد مناسب، هم مطالبات صنفی جامعه پزشکی را در چارچوب قانون تامین کنند و هم مطالبات و انتظاراتی که جامعه و مردم از این صنف دارند، برآورده سازند.

زارع نژاد اظهارداشت: اختیارات زیادی در قانون به سازمان نظام پزشکی داده شده است. مثلا تعیین تعرفه های پزشکی که متاسفانه در این مدتی که اختیار داشت مشکلاتی را هم برای صنف و هم برای مردم ایجاد کرد که در نهایت این اختیار از این سازمان گرفته شد.

وی با انتقاد از سیاست زدگی سازمان نظام پزشکی، گفت: این سازمان نباید جولانگاه جریانهای سیاسی شود و از مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات واقعی جامعه پزشکی به ویژه مطالبات انباشته شده پزشکان عمومی که از اهداف تشکیل این سازمان است، منحرف شود.

زارع نژاد به ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: به نظر می آید در دوره آتی این انتخابات، مطالبه ای در جامعه پزشکی وجود دارد که سازمان نظام پزشکی نیاز به باز مهندسی دارد تا بتواند بر مدار اصلی و اهداف آن برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha