سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت با انتقاد از آنچه که «سوء استفاده عده‌ای از بازار بی‌مهار بهداشت و درمان کشور» خواند، تاکید کرد که با وجود جوسازی عده‌ای محدود، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور اجرا خواهد شد.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با(ایسنا) اظهار کرد: در سال 91 بیش از 50 هزار میلیارد تومان خرج سلامت مردم شده که قسمت اعظم آن هزینه‌های غیرضروری است که بر مردم تحمیل شده است.

وی افزود: بیش از 40 سال است که طرح پزشک خانواده در دنیا در حال اجراست. امروز عده‌ای در این بازار بی‌مهار در حال سوء استفاده از وضعیت بهداشت و درمان کشور هستند و از اجرای این طرح خوش‌شان نمی‌آید. عده ای نمی‌خواهند وضعیت بهداشت، درمان و سلامت در جامعه سامان پیدا کند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: با وجود جوسازی عده‌ای محدود علیه این طرح، تا به امروز مقاومتی در برابر اجرای این طرح نبوده و مطمئنا این طرح در کشور اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد هستیم که برخی از بیمارستان‌های کشور از کمبود در آمد گلایه می‌کنند باید بگوییم که بیمارستان‌های ما از کارایی لازم برخوردار نیستند و چون کمیت کارایی آن‌ها ناکافی است، هزینه‌های بالایی را نیز متحمل می‌شوند.

طریقت منفرد افزود: با اعمال تغییرات پیش روی وزارت بهداشت و اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، کیفیت و کمیت خدمات افزایش خواهد یافت و برهمین مبنا درآمدهای بیمارستان‌ها در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: طبق قانون باید 10 درصد از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان تخصیص می‌یافت که از ابتدای امسال تا به امروز بیش از 2000میلیارد تومان از این محل به وزارت بهداشت تعلق گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha