دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6767

محققان انستیتو ملی سرطان آمریكا اعلام كردند: دارویی كه به عنوان بخشی از رژیم دارویی برای درمان ایدز استفاده می‌شود، می‌تواند سلول‌های سرطانی را نیز نابود كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس این یافته جدید، محققان هم‌اكنون از داروی "نلفیناویر پیش‌گیرنده پروتیز" مخصوص بهبود ایدز در مرحله نخست یك آزمایش بالینی استفاده می‌كنند تا دریابند كه ایمن‌ترین و موثرترین دوز این دارو برای بیماران سرطانی كدام است.

محققان خاطرنشان كرده‌اند كه راهكار كشف استفاده‌های جدید از داروهای موجود می‌تواند تاثیر موثر و مهمی در درمان سرطان و سایر بیماری‌ها داشته باشد.

دكتر فیلیپ دنیس مدیر این گروه تحقیقاتی در این باره اظهار داشت كه این روش می‌تواند روش جدیدی برای كشف داروهای جدید باشد بدون این كه نیازی به زمان لازم برای تایید داروی جدید داشته باشد.

گزارش این تحقیق در نشریه تحقیقات كلینیكی سرطان به چاپ رسیده است.

این محققان دریافتند كه در دوزهایی كه برای بیماران آلوده به ویروس ایدز بی‌خطر و ایمن است، سه دارو به نام‌های نلفیناویر، ریتوناویر و ساكوییناویر می‌توانند رشد سلول‌های سرطانی ریه و هر نوع سلو‌ل سرطانی آزمایش شده دیگر را متوقف كنند.

اما نلفیناویر از سایر داروهای آزمایش شده موثرتر و مفیدتر است. این دارو همچنین می‌تواند به مقاومت در برابر پرتودرمانی غلبه كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha