دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 67671

سلامت نیوز : حسن بهبودی ظهر امروز در مراسم جشن ورود دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با روپوش سفید به عرصه بالینی در سالن همایش‌های دانشکده پزشکی این شهر، با اشاره به اینکه در دانشکده پزشکی با جسم افراد سر و کار داریم، اظهار کرد: مسئولیت پزشکان بسیار سنگین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه نباید به پزشکی با دید اقتصادی نگاه کرد، افزود: در دوران کنونی علم پزشکی در مقایسه با گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده است که قابل مقایسه نیست.

این مسئول، پزشکی را حرفه‌ای مقدس نامید و تصریح کرد: ایران اسلامی در علوم پزشکی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته که قابل مقایسه با سال‌های پیش از انقلاب اسلامی نیست.

وی از دانشجویان پزشکی خواست تا با فکر و اندیشه در این عرصه حضور داشته باشند و ادامه داد: دانشجویان پزشکی باید به دنبال تحقیق و پژوهش بروند و در پروژه‌های تحقیقاتی حضور فعالی داشته باشند.

بهبودی با تصریح بر اینکه باید از فرصت‌های زندگی استفاده کرد، یادآور شد: باید دانشجویان پزشکی را به صورت عملی وارد کار کرد.

وی به تفاوت حرفه پزشکی و کارهای صنعتی اشاره کرد و گفت: یک قطعه صنعتی روح و روان ندارد و در صورت خرابی قابل تعویض است، اما انسان دارای روح، روان و احساسات است و یک اشتباه پزشکی ممکن است قابل جبران نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ایجاد ارتباط موثر و احترام به بیماران را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در دوران تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی در مقابل بیماران اخلاق نیکویی داشته باشند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور با اهدای روپوش سفید به دانشجویان برتر دارای عناوین نخست تا سوم، توسط اساتید پیشکسوت از 50 دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha