سلامت نیوز : یک متخصص بیماری‌های عفونی، عفونت در بیماران دچار سوختگی را یکی از مشکلات اصلی این بیماران عنوان کرد و گفت: بافت مرده ناشی از سوختگی، محل تجمع و تکثیر انواع میکروب‌های بیمارستانی مقاوم به درمان است که به دلیل عدم وجود پوست سالم به راحتی وارد خون شده و با ایجاد عفونت خون می‌تواند فرد را دچار مرگ می‌کند.

دکتر حمید بهادر در گفت وگو با ایسنا ، عفونت در بیماران دچار سوختگی را یکی از مشکلات اصلی این بیماران عنوان کرد و گفت: به دلیل تطابق نداشتن با استانداردهای جهانی، عفونت هنوز مشکل اصلی بیماران سوختگی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه برداشت زودهنگام بافت سوخته و پیوند همزمان پوست در بیماران دچار سوختگی باعث کاهش مرگ و میر و کاهش مدت اقامت در بیمارستان می‌شود، افزود: بافت مرده ناشی از سوختگی، محل تجمع و تکثیر انواع میکروبهای بیمارستانی مقاوم به درمان است که به دلیل عدم وجود پوست سالم، به راحتی وارد خون شده و با ایجاد عفونت خون می تواند فرد را دچار مرگ می‌کند.

وی اظهار داشت: سوخت و ساز در بیماران دچار سوختگی بدلیل فقدان پوست، بسیار بالا است که این مسئله ضمن تحلیل قوای جسمی و عضلانی فرد، منجر به کاهش دفاع بدن در تمام سطوح و در نتیجه حساس شدن بیمار به انواع میکروب‌ها و مقاوم شدن به انواع آنتی بیوتیکها می‌شود.

دکتر بهادر با بیان اینکه بانک پوست مجهز در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: در روش سنتی فردی که دچار سوختگی 70 درصد شده است باید سه بار تحت عمل جراحی قرار گیرد چرا که تنها می‌توان 20 درصد از بافت سالم را برداریم و باید صبر کنیم بافت برداشته شده دوباره ترمیم شود که نهایتا با این روش سنتی یک ماه طول می کشد و بیمار مستعد بیماری عفونی می‌شود.

وی همچنین هزینه‌های تحمیل شده به بیمار، خانواده و دولت را از دیگر معایب این روش جراحی ذکر کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: با داشتن بانک پوست دوره نقاهت از چندین ماه به حداکثر چند هفته و تشکیل بافت اضافی در محل سوختگی شدیداً کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha