تمام بلبشوهای به وجود آمده به دلیل ارسال نامه به رئیس جمهور از سوی فردی بود که قصد ایجاد اختلال در این انتخابات را داشت. این فرد که خود به عنوان یکی از کاندیداهای شهر تهران مطرح شده بود به رئیس جمهور نامه ای نوشت و اظهار نظرهای شخصی خود را در آن بیان کرد. رئیس جمهور هم تصور کرده بود که مسائل مطرح شده در نامه، نظر مجمع عمومی است.

سلامت نیوز: تمام بلبشوهای به وجود آمده به دلیل ارسال نامه به رئیس جمهور از سوی فردی بود که قصد ایجاد اختلال در این انتخابات را داشت. این فرد که خود به عنوان یکی از کاندیداهای شهر تهران مطرح شده بود به رئیس جمهور نامه ای نوشت و اظهار نظرهای شخصی خود را در آن بیان کرد. رئیس جمهور هم تصور کرده بود که مسائل مطرح شده در نامه، نظر مجمع عمومی است.

انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکی تهران مانند 185 شهر دیگر در 6 گروه مجزا شامل گروه پزشکان،دندانپزشکان،داروسازان، ماماها،متخصصان علوم آزمایشگاهی و گروه های پروانه دار برگزار شد که در مجموع 6510 نفر رأی خود را به صندوق ریختند که از این تعداد حدود 3500  نفر پزشک، هزار و 67 نفر داروساز، 823 نفر دندانپزشک، 546 نفر ماما، 270 نفر متخصص علوم آزمایشگاهی و حدود ۴۰۰ نفر از گروههای پروانه دار بودند.
 
در همین خصوص عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ابطال انتخابات نظام پزشکی بر عهده هیچ شخص خاصی نیست و کار تایید انتخابات فقط بر عهده هیئت مرکزی نظارت انتخابات است.  
 
مراد هاشم زهی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور با بیان مطلب فوق، در گفتگو با «فردا» خاطر نشان کرد: همانگونه که کار تایید انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است و هیچ فرد دیگری حق دخالت در آن را ندارد، کار نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز برعهده هیئت نظارت است که بنده مسئولیت آن را بر عهده دارم.
 
وی در ادامه به انتخابات پرشور نظام پزشکی اشاره کرد و افزود: در همه استان ها وظایف نظارتی به شکلی کاملا دقیق انجام می شود و طی امروز و فردا، به اعتراضات افراد رسیدگی می شود. از پس فردا نیز رسیدگی به اعتراضات آغاز می شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از ماجرای ارسال نامه از سوی یکی از کاندیداهای این انتخابات خبر داد و گفت: تمام بلبشوهای به وجود آمده به دلیل ارسال نامه به رئیس جمهور از سوی فردی بود که قصد ایجاد اختلال در این انتخابات را داشت. این فرد که خود به عنوان یکی از کاندیداهای شهر تهران مطرح شده بود به رئیس جمهور نامه ای نوشت و اظهار نظرهای شخصی خود را در آن بیان کرد. رئیس جمهور هم تصور کرده بود که مسائل مطرح شده در نامه، نظر مجمع عمومی است.
 
هاشم زهی همچنین تصریح کرد: فردی که نامه به رئیس جمهور داده بود فقط 52 رای در انتخابات به دست آورد و حتی به عنوان رزرو در شهر تهران هم انتخاب نشد. این موضوع نشان می دهد که پزشکان به چنین افرادی هیچ وقت رای نمی دهند وچنین افرادی در بین پزشکان جایگاهی ندارند. رئیس جمهور هم حالا می تواند با آرای به دست آمده به ماهیت واقعی شخصی که نامه نوشته بود، پی ببرد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی از تلاش های پشت پرده برای ایجاد اختلال و تنش در انتخابات نظام پزشکی انتقاد کرد و گفت: مسائل به وجود آمده باعث می شد تا ما در طول این مدت برای شفاف سازی موضوعات، پاسخ اظهارنظرهای مطرح شده را بدهیم. اما حالا که این انتخابات خیلی پرشور و خوب برگزار شده، دیگر باید اختلافات را کنار گذاشت.
 
 رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور در بخش پایانی اظهارات خود درباره نتایج این انتخابات عنوان کرد: در گروه پزشکی علیرضا زالی با 1917 رأی، علی فتاحی با 1095 رأی، علی اصغر پیوندی با 1065 رأی، محمد حسین بدخش با 946 رأی، ایرج خسرونیا با 926 رأی،حسن هویدا با 904 رأی محمد مهدی حفیظی با 869 رأی، احمد شجاعی با 760رأی،مهدی قیامت با 664 رأی و محمد مهدی گلمکانی با 615 رأی، با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره نظام پزشکی تهران انتخاب شدند. همچنین در گروه داروسازان خیرالله غلامی و سید حمید خویی بیشترین آرا را به دست آوردند، در گروه دندانپزشکی علی یزدانی و کاوه سیدان انتخاب شدند. در گروه مامایی معصومه آباد بیشترین رأی را کسب کرد و در گروه متخصصان پیراپزشکی پروانه دار نیز مرتضی حیدری بیشترین آرا را به دست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha