تعدادی شکایت درباره تبلیغات غیرمجاز و شمارش آرا وجود دارد که رسیدگی به آنها آغاز شده است .

سلامت نیوز : عباس مسجدی در گفت‌و‌گو با فارس،افزود: متأسفانه برخی روزنامه‌های هوادار عناصر ردصلاحیت شده با وجودی که می‌دانند مستندات کافی و قانونی برای رد صلاحیتها وجود داشته در حال جوسازی علیه انتخابات نظام پزشکی هستند و از کاهش مشارکت جامعه پزشکی می‌گویند که به هیچوجه صحت ندارد.

وی گفت:‌ مشارکت پزشکان حداقل در تهران 25 درصد نسبت به دوره گذشته بیشتر بود و در گروه داروسازان، شاهد افزایش مشارکت 100درصدی بودیم و اگر افراد بی‌طرفی در روز انتخابات نظام پزشکی حاضر بودند بدون اعلام آمار می‌توانستند با چشم خود مشارکت بالای جامعه پزشکی را در این انتخابات ببینند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران ادامه داد:‌ هیئت نظارت و هیئت اجرایی برگزار کننده انتخابات نظام پزشکی در برگزاری این انتخابات به مُر قانون عمل کرد و رد صلاحیت برخی افراد نیز بر اساس مستندات کاملاً قانونی انجام شده است و خوشبختانه جامعه فهیم پزشکی با درک درست از مسائل در این انتخابات با مشارکت قابل قبول شرکت کرد و نمایندگان امین خود را انتخاب کردند و پاسخ شایعه سازان را دادند.

مسجدی گفت:‌ توصیه ما به رسانه‌هایی که از منابع غیر مسئول اطلاعات می‌گیرند نیز این است که برای کسب خبر از منابع معتبر در هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات که اطلاعات مستند دارند کسب اطلاع کنند تا مسائل را بر خلاف واقع منتقل نکنند.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران در پاسخ به پرسش فارس درباره روند رسیدگی به شکایتها و تأیید انتخابات نیز توضیح داد: نامزدهای انتخابات تا 3 روز بعد از اعلام نتایج حق دارند شکایت کند و هیئت نظارت بر انتخابات نیز به سرعت به شکایتها رسیدگی می‌کند و 10 روز بعد از تأیید نتایج هیئت مدیره‌های نظام پزشکی جدید شهرها باید تشکیل جلسه دهند.

وی گفت: برخی تصور می‌کنند که کار هیئت نظارت بر انتخابات بعد از اعلام نتایج تمام می‌شود اما این طور نیست و این هیئت کار رسیدگی به شکایتها، تأیید انتخابات، صدور اعتبار نامه منتخبان و نظارت بر تشکیل هیئت مدیره‌های جدید و نیز تشکیل مجمع عمومی این سازمان نظارت دارد.

مسجدی گفت:‌ بعد از تشکیل هیئت مدیره‌های نظام پزشکی شهرهای مختلف هر یک از هیئت مدیره‌ها به تناسب جمعیت پزشکان خود بین یک تا 8 نفر که مربوط به تهران است را به عنوان اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی معرفی می‌کند و این مجمع طی انتخاباتی که برگزار می‌کند، 25نفر اعضای شورای عالی نظام پزشکی و رئیس کل سازمان را انتخاب می‌کند که حکم رئیس کل را نیز رئیس جمهوری باید ابلاغ کند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی شکایت به هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران رسیده است که بیشتر مربوط به تبلیغات برخی نامزدها در زمان غیر مجاز یعنی بعد از ساعت 8 صبح پنجشنبه 3 اسفند و اطراف محل برگزاری انتخابات است که در حال رسیدگی به این شکایتها هستیم.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران اضافه کرد: در مورد انتخابات گروه داروسازان نیز یکی از نامزدها در مورد شمارش آرا اعتراض کرده که در حال رسیدگی به آن هستیم اما متأسفانه این کاندیدا طی مصاحبه‌هایی که انجام داده مطالب خلاف واقعی هم مطرح کرده است.

وی گفت: انتخابات نظام پزشکی در گروه داروسازی 2 صندوق داشت که در یکی از صندوقها این نامزد رأی بیشتری داشت اما پس از تجمیع آرای دو صندوق این کاندیدا رأی کافی را نیاورد و انتخاب نشد و متعاقب آن وی صحنه شمارش آرا را ترک کرد و تا زمان تنظیم صورتجلسه حضور نداشت در حالی که این فرد در مصاحبه‌ای گفته است که ابتدا صورتجلسه ای با مضمون انتخاب وی امضا شده و بعد صورتجلسه تغییر کرده که این مسئله صحت ندارد.

مسجدی افزود: البته شکایت این فرد در حال رسیدگی است و حتی امکان تغییر نتیجه انتخابات گروه داروسازی هم وجود دارد اما اظهارات وی نادرست و اشتباه بوده است زیرا وی در زمان تنظیم صورتجلسه شمارش آرای گروه داروسازی محل را ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر درباره افرادی است که بر خلاف اظهاراتشان مبنی بر اینکه انتخابات نظام پزشکی نباید سیاسی باشد، با نامه پراکنی و نوشتن نامه به رئیس جمهوری این انتخابات را سیاسی کردند و با وجودی که مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی طی یکساله گذشته جلسه‌ای نداشته است از جایگاه حقوقی این مجمع سوء استفاده کردند و نظرات خود را نظرات مجمع سازمان نظام پزشکی قلمداد کردند.

مسجدی گفت:‌ این افراد البته خودشان به خوبی می‌دانستند که هیئت نظارت بر انتخابات مستندات کافی برای رصد صلاحیتها داشته و دستش پر است و اساساً ترکیب هیئتهای نظارت بر انتخابات سیاسی نیست و از جمعی از استادان دانشگاههای علوم پزشکی، پزشکان فوق تخصص خوشنام و برخی روسای دانشگاههای علوم پزشکی است که نگاه سیاسی ندارند، تشکیل شده است.

وی افزود:‌ البته جامعه پزشکی به این افراد که با نامه پراکنی به رئیس جمهوری علیه انتخابات نظام پزشکی جوسازی کردند،‌درس خوبی دارند و این افراد حتی به اندازه انگشتان دو دست نیز در تهران رأی نیاوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha