سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح جزییات نسخه جدید 02 برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: بر اساس طرح تکمیلی نسخه 02، اختیارات پزشکان خانواده و همچنین سرانه پرداختی به وی افزایش می‌یابد.

دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به طرح جدید وزارت بهداشت در مکانیسم اجرای نسخه 02 برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: تفاوت نسخه تکمیلی برنامه پزشک خانواده با نسخه 02 در نحوه اختیارات پزشکان خانواده و همچنین چگونگی تامین هزینه‌هاست. اختیارات پزشک خانواده وسیع‌تر از نسخه 02 خواهد بود.

وی افزود: سرانه‌ای که در نسخه 02 به پزشک خانواده پرداخت می‌شد، تنها بابت حقوق خود پزشک و ماما بود؛ اما در نسخه تکمیلی 02 سرانه‌ای که پرداخت می‌شود شامل حقوق پزشک، ماما و هزینه دارو و آزمایش است و در مجموع میزان سرانه افزایش یافته است؛ به طوری که حدود 45 درصد سرانه برای سطح یک و 55 درصد نیز برای سطح دوم خدمات در نظر گرفته شده است.

امامی رضوی ادامه داد: تفاوت پرداخت به سطوح دوم و سوم در نسخه تکمیلی با نسخه 02 در آن است که پرداخت در نسخه 02 در این سطوح به ازای جزء خدمت بود، اما اکنون به صورت گلوبال پرداخت خواهد شد. به این ترتیب خود کنترلی در داخل نظام ارائه خدمات در سطوح دوم و سوم ایجاد می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره همکاری بیمه‌ها با برنامه پزشک خانواده، گفت: بیمه‌ها نیز مایل به همکاری هستند، اما مقداری با کسری اعتبارات روبرو شده‌اند که با جبران این کسری‌ها، کار پیش خواهد رفت.

وی همچنین گفت: در طرح جدید نسخه «02» تا 10 درصد فرانشیز پیشنهاد شده است. در مجموع‌ طرح‌های مختلفی به اجرای آزمایشی گذاشته می‌شود و اشکالات آنها استخراج می‌شود.

امامی رضوی تاکید کرد: در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بسته مراقبتی برای تمام جامعه تحت پوشش تعریف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha