سلامت نیوز :حسن ابوالقاسمی امروز در نشستی که به مناسبت انجام اولین پیوند دست در بیمارستان 15 خرداد برگزار شد، افزود: پیوند دست برای اولین بار در کشور انجام شده و کار ارزشمندی است چرا که نتیجه سالها تلاش تیم پیوند بوده است. تاکنون پیوندها توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با محوریت بیمارستان مسیح دانشوری به صورت استقرار یک تیم توانمند به خوبی ساماندهی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس  ؛ وی ادامه داد: شاخص پیوند در دنیا به ازای یک میلیون نفر است و در سالهای گذشته در ایران رشد مناسبی داشته است و به بالای  5 در هزار رسیده است.

ابوالقاسمی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که  10 میلیون نفر را پوشش می‌دهد این شاخص 25 در میلیون نفر است و لبته بالاترین شاخص در دنیا 35 در میلیون است که مربوط به کشور اسپانیاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تاکنون در زمینه‌های مختلف پیوند ریه، قلب، کبد و ... موفق بوده‌ایم و امسال 500 نفر حاضر به اهدای عضو خود شده‌اند و  2 هزار عضو پیوندی پیوند شده است.

ابوالقاسمی در مورد این پیوند دست گفت: پس از چندین سال روز گذشته یکی از خانواده‌هایی که فرزندشان دچار مرگ مغزی شده موافقت خود را اعلام کردند و از بین چندین نفر کاندیدا پیوند فردی 38 ساله در بیمارستان 15 خرداد برای این عمل انتخاب شد و از شب گذشته تحت معاینات فراوان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این تیم درمانی تاکنون پس از گذشت 6 ساعت از عمل جراحی شریان‌ها، عصب و سایر نسوج دست را پیوند داده‌اند و ظرف 2 ساعت آینده عمل به اتمام می‌رسد و تاکنون موفقیت آمیز گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha