سلامت نیوز : رییس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت: مدیریت و دفع مطلوب زباله از ابتلای سالانه 25 هزار نفر به سالک جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علیرضا مصداقی نیا در چهارمین جشنواره ملی بهداشت محیط با بیان این مطلب، گفت: سالک امروز یک معضل بزرگ اجتماعی در کشور است و سالانه بیش از 25 هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند که اگر بهداشت محیط با دفع مطلوب زباله‌ها رعایت شود این بیماری قابل پیشگیری است.

وی مدیریت پسماندها را دومین عامل مهم کنترل بهداشت محیط کشور دانست و اظهار داشت: پدیده آلودگی هوا، بیماری‌های منتقله از محیط و آب، مواد زائد جامد در محیط و آلاینده‌های زیست محیطی، علاوه بر اینکه هزینه های زیادی به کشور تحمیل می کنند عامل بسیاری از امراض ناشی از محیط هستند و منجر به گسترش بیماری‌های غیرواگیر شده‌اند.

رییس دانشکده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: البته ما مشکلات منابع و سایر مشکلات بین بخشی را درک می‌کنیم ولی باید برای این معضلات چاره‌ای اندیشید.

دکتر مصداقی نیا ادامه داد: انجمن علمی بهداشت محیط به عنوان دومین انجمن مهم کشور پس از انجمن بهداشت ایران تاسیس شد و در 30 سال گذشته منشاء خیر زیادی در خصوص بهداشت محیط بوده است.

وی نمایه مجله این انجمن در ISI، چاپ کتاب های مختلف بهداشت محیط، ایجاد 8 انشعاب از رشته بهداشت محیط در بورد محیط، برگزاری 15 همایش سالانه بهداشت محیط در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و کمک های زیاد به توسعه بهداشت محیط در کشور را مهم ترین اقدامات این انجمن در سال های گذشته برشمرد و گفت: 5 رشته از این 8 رشته انشعاب بهداشت محیط که در حوزه بهداشت محیط مهم تر هستند و به تصویب شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت رسیده‌اند عبارتند از مدیریت پسماند، مدیریت بهره برداری از تاسیسات شهری، بهداشت پرتوها، سم شناشی و رشته DRPH که در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده‌اند.

وی افزود: درصدد هستیم رشته‌های آلودگی هوا و زمین شناسی و بهداشت محیط را هم در آینده مصوب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha