معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی كرمان گفت: این دانشگاه با كمبود خوابگاه برای دانشجویان روبرو است.

دكتر نصرالله صالح گوهری روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این دانشگاه پنج خوابگاه مجردی و دو خوابگاه متاهلی دارد.

وی گفت: خوابگاههای فعلی مجردی جوابگوی نیاز دانشجویان نیست بطوری كه در اتاقهایی با گنجایش چهار نفر، شش دانشجو اسكان داده شده است.

او ادامه داد: در صورت تصویب طرح حذف كنكور و افزایش تعداد دانشجو، این دانشگاه به دو خوابگاه دختران و پسران با گنجایش هر كدام ‪ ۴۰۰‬نفر نیاز دارد.

وی در زمینه تامین بودجه و ساخت واحدهای خوابگاهی نیز افزود: تعدادی از ساختمانهای بدون استفاده دانشگاه در معرض فروش قرار گرفته تا عواید حاصل از آن در جهت تامین و ساخت خوابگاههای دانشجویی هزینه شود.

او شمار دانشجویان روزانه و شبانه این دانشگاه را ‪ ۴۶۰۰‬نفر ذكر كرد.

وی افزود: دو هزار نفر از دانشجویان غیربومی ساكن خوابگاه‌های دولتی و ‪ ۳۰۰‬نفر از دانشجویان شبانه صاحب خوابگاه‌های خودگردان غیردولتی هستند.

او سرانه هزینه‌های سالانه هر دانشجوی روزانه را ‪ ۳۵۰‬هزار تومان بیان كرد و گفت: به دلیل پراكندگی فضای آموزشی، این دانشگاه ماهیانه ‪ ۱۴۰‬تا ‪۱۵۰‬ میلیون ریال صرف هزینه‌های رفت و آمد دانشجویان می‌كند.

وی با اشاره به مشكل نبود فضای ورزشی كافی برای دانشجویان گفت: این دانشگاه دارای سالن‌های ورزشی مجهز نیست و سالنهایی هم كه در سطح شهر وجود دارد فقط در جهت گذراندن واحدهای تربیت بدنی آنان است.

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات درمانی كرمان اظهار امیدواری كرد تا پایان امسال سالن ورزشی این دانشگاه كه از ‪ ۱۰‬سال پیش در حال ساخت می‌باشد، به بهره‌برداری برسد.

وی ساخت زمین چمن مصنوعی در محل پردیس این دانشگاه را از دیگر برنامه های در دست اقدام عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha