سلامت نیوز : کاظم نظم‌ده در گفت‌ وگو با پانا، اظهارکرد: پروتکلی درمانی به منظور درمان معتادان به تفکیک جنسیت، نوع مواد مخدر و سن برای گروه‌های مختلف معتادان در دست تهیه و تدوین است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: یکی از محورهایی که در این پروتکل مورد توجه قرار گرفته است، بحث جداسازی معتادان در سنین پایین با معتادان میانسال و جوان است.

وی ادامه داد: پس از تدوین نهایی این پروتکل ، اگر کمپ های ترک اعتیاد بر خلاف موارد تدوین شده و اساسنامه درمانی رفتار کنند، با آن ها برخورد قاطعانه می شود.

نظم ده به جداسازی معتادان با سن کم  از دیگر مبتلایان به اعتیاد اشاره کرد و گفت: البته در حال حاضر نیز در تعداد زیادی از کمپ های ترک اعتیاد، افراد با سنین پایین از بقیه جدا شده‌اند، حتی در بعضی از کمپ‌ها اتاق‌هایی وجود دارد که مخصوص نوجوانان است و از افراد دیگر مجزا هستند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمارها نشان می دهد که بیشتر معتادان به قشر جوانان تعلق دارند و در این میان سازمان بهزیستی درصدد است تا اگر آمار معتادان در سنین پایین نیز قابل توجه بود آنان را به طور کل از افراد دیگر جدا کند.

وی با اشاره به فعالیت یک کمیته متخصص برای تدوین پروتکل‌های درمانی یادآور شد: این کمیته شامل متخصصانی است که دارای علم و تجربه کافی هستند و چندین سال است که به صورت عملیاتی در این حوزه فعال هستند و با برگزاری جلسات متعدد در طراحی پروتکل‌های جدید فعالیت می‌کنند.

نظم ده همچنین اضافه کرد: این کمیته همچنین مواد صنعتی جدیدی را که وارد بازار می‌شوند، رصد کرده و به مردم نسبت به آن آگاهی داده و در تدوین پروتکل‌های درمانی آنها فعالیت می‌کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی افزود: با توجه به اینکه اعتیاد دارای انواع مختلف است باید روش‌ها و پروتکل‌های خاصی به نسبت نوع آن (صنعتی و سنتی)، جنسیت (زن یا مرد)، سن و حتی با توجه به سطح سواد و فرهنگ فرد طراحی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha