سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پرستاری از تصویب «طرح پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال» توسط معاون اول رییس جمهور در روز گذشته خبر داد و گفت: این طرح که بر اساس آن 100 هزار پرستار به صورت داوطلبانه و رایگان به سنجش وزن، قند و فشار خون مردم می‌پردازند، هفته آخر فروردین و همزمان با هفته سلامت، به اجرا در خواهد آمد.

محمد میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: این طرح که با رویکرد "سلامت محور" تدوین شده است، آذر ماه امسال به دولت ارائه شد و رییس جمهور دستور اجرای آن را خطاب به وزیر بهداشت وقت، صادر کرد اما همانند قانون‌های دیگر پرستاری به اجرا در نیامد، اکنون با مسئولیت معاون اول رییس جمهور مصوب و در زمان تعیین شده اجرا می‌شود.

وی درباره روند تامین اعتبار این طرح توضیح داد: مسئولان وعده داده‌اند اعتبار لازم برای اجرای این طرح را تامین کنند. البته از آنجا که بر اساس این طرح بناست 100 هزار پرستار به صورت رایگان و داوطلبانه سه عامل وزن، فشار خون و قند خون مردم را در پایگاههای سنجش مشخص شده، بررسی کنند، هزینه‌ای برای نیروی انسانی صرف نمی‌شود، اما تامین هزینه‌های پشتیبانی آن را پذیرفته‌اند.

رییس سازمان نظام پرستاری در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی ذیربط طی تشکیل کمیته‌ای مشترک به آماده سازی مقدمات اجرایی این طرح می‌پردازند، اظهار کرد: سه عامل یاد شده وزن، قند و فشار خون منشاء بروز بسیاری از بیماری‌ها هستند، در حالی که با یک تشخیص بموقع، صرف کمترین هزینه و تنها با چند توصیه آموزشی که به اصلاح سبک زندگی می‌انجامد، می‌توان جلوی بروز حجم بالایی از بیماری‌ها را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha