محققان هلندی هشدار دادند كه استفاده از تلفن‌های همراه در نزدیكی تخت‌های بیمارستان یا تجهیزات و دستگاه‌های مهم خطرناك است و می‌تواند دستگاه تنفس مصنوعی را خاموش كرده یا دستگاه تنظیم ضربان قلب را مختل كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه آمستردام نزدیك به 50 مورد تداخل الكترو مغناطیسی مربوط به استفاده از تلفن همراه در بیمارستانها را به ثبت رسانده و 75 درصد آنها را در گروه موارد جدی یا خطرناك قرار داده‌اند.

این محققان كه نتایج مطالعات خود را در نشریه شبكه‌ای بیومد سنترال بخش آزاد مجله چاپی و كریتیكال منتشر كرده‌اند، می‌گویند؛ به همین دلیل تلفن‌های همراه نباید در كمتر از فاصله یك متری از تخت‌های بیمارستان و دستگاه‌های حیاتی قرار بگیرند.

در این پژوهش آمده است كه تجهیزات و دستگاه‌های مراقبت‌های حیاتی نسبت به تداخلات الكترومغناطیسی ناشی از فناوری‌های مخابراتی نسل جدید حساس و آسیب پذیر هستند. این در حالی است كه در پژوهشی كه اوایل سال جاری،از سوی محققان مركز پزشكی مایوكلینیك منتشر شد، نشان داده بود كه استفاده مكرر از تلفن همراه در بیمارستان، با تجهیزات حیاتی بیمارستانی تداخل مهم و خطرناكی ندارند.

محققان هلندی در تحقیق جدید خود در این زمینه 61 وسیله پزشكی مختلف را مورد آزمایش قرار داده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha