سلامت نیوز : محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، افزود: طرح امداد زمستانی از 20 آذر در سراسر کشور آغاز شد و تا 20 اسفند ادامه دارد. از آغاز این طرح تاکنون 5800 عملیاتی امدادی توسط هلال احمر انجام شده است و بیشترین حوادث و در پی آن عملیات امدادی در استانهای اصفهان، مازندران، سمنان و فارس بوده است.

وی گفت: از مجموع این حوادث 3560 مورد حوادث جاده‌ای، 188 مورد حادثه در کوهستان، 63 مورد سیلاب و آبگرفتگی، 417مورد گرفتار شدن در برف و کولاک و 22 مورد حوادث ساحلی بوده است. 517 ساعت پرواز امدادی با بالگرد در این مدت انجام شده است که در پی آن 50 تن مواد غذایی به مناطق نیازمند فرستاده شد و البته 39 مصدوم نیز به صورت هوایی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: در این مدت 11 زن باردار نیز که در مناطق صعب العبور گیر افتاده بودند نجات پیدا کردند و همگی زایمان سالمی داشتند.

وی گفت: بیشترین حوادث کوهستانی در طرح امداد زمستانی در ارتفاعات ازنا در لرستان رخ داد، بیشترین حوادث مرتبط با سیلاب در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان،کرمانشاه و قصر شیرین بود و بیشترین موارد برف و کولاک و مشکلات متعاقب آن نیز در سقز در کردستان، نورآباد لرستان و بروجرد در استان چهارمحال و بختیاری بود.

مظفر افزود: طی عملیاتهای انجام شده در طرح امداد زمستانی در مجموع 225 هزار و 340 نفر حادثه دیده یا دچار مشکل شده بودند که از این تعداد 94 هزار و 800 نفر اسکان اضطراری شدند، 6500 نفر نجات یافتند، 5100 مصدوم داشتیم که 2500 نفر آنها نیاز به انتقال داشتند و منتقل شدند و 9300 بسته غذایی و 1742 اقلام زیستی شامل پتو، موکت و چراغ والور توزیع شد.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا آمار موارد مرگی را که مأموران سازمان امداد و نجات شاهد آن بوده‌اند را دارید گفت: با توجه به اینکه اعلام آ‌مار مرگ حوادث به عهده سازمان پزشکی قانونی است، مأموران جمعیت هلال احمر اصلاً موارد مرگی را که شاهد هستند ثبت نمی‌کنند.

وی گفت: به طور کلی فعالیت سازمان امداد و نجات هلال احمر بیشتر در جاده‌ها، بیابیان‌ها، کوهستانها و خارج از مناطق شهری است و در شهرها بیشتر اورژانس و سازمان آتش نشانی فعالیت می‌کنند.

مظفر افزود: میزان مصدومیتها و مأموریتهای سازمان امداد و نجات در طرح زمستانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر شده است که به معنای پوشش بیشتر حوادث توسط این سازمان و متنوع تر شدن حوادث تحت پوشش است.

وی گفت: طرح امداد نوروزی نیز از ۲۴ اسفند تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha