سلامت نیوز : محمودرضا فیاض رئیس سابق اورژانس کشور و مدیرعامل فعلی بیمارستان میلاد، بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛  فیاض از سال 1367 پزشک عمومی شده است و در سال 1374 تخصص ارتوپدی از دانشگاه تهران گرفته و علی رغم مسئولیت‌های اجرایی طبابت را از مهمترین و اصلی‌ترین کار خود می‌داند.

وی 3 فرزند دارد و به گفته خود از وضعیت مالی مناسبی علی رغم بعضی از مسئولان برخوردار است.

فیاض معتقد است، انسان باید سالم زندگی کند و از راه حلال درآمدزایی داشته باشد، بنده به عنوان متخصص ارتوپدی معتقدم اگر نتوانسته باشم برای خود یک خانه خوب و یک وضعیت مالی مناسبی تهیه کرده باشم غیر مدیر بوده‌ام.

محمد‌رضا فیاض با حضور و بازدید از خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی درباره مشکلات بیمارستان میلاد اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در هیچ کدام از مراکز درمانی ملکی از جمله بیمارستان میلاد فرانشیز دریافت نمی‌کند.

وی درباره مشکلاتی که بیماران و همراهان آنها در بیمارستان میلاد از جمله دریافت نوبت اینترنتی و تلفنی دارند، اظهار داشت: اگر بیمارستان میلاد در رأس هرم درمانی، تأمین اجتماعی در نظر بگیریم و آن را یک بیمارستان ارجاعی بدانیم پس هیچگونه پذیرش از جمله تلفنی، اینترنتی و حضوری نباید داشته باشد.

فیاض خاطر نشان کرد: ورودی بیمارستان باید بر اساس مدارک و نامه‌هایی باشد که دیگر بیمارستان‌ها به بیماران می‌دهند و آنها را برای اقدامات فوق تخصصی و درمان بیماری‌های خاص به بیمارستان میلاد ارجاع می‌دهند.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با بیان اینکه فلسفه ساخت بیمارستان فوق تخصصی میلاد بر اساس درمان بیماران ارجاع دهنده بوده است، گفت: صندلی‌هایی که در درمانگاه‌های این بیمارستان قرار گرفته است در نهایت گنجایش 30 تا 40 نفر را دارد ولی با حدود 15 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان وجود دارد که هر روز جمعیت انبوهی در راهروهای این درمانگاه‌ها حضور دارند.

فیاض افزود: همیشه تراکم جمعیت منتظر در آسانسور در درمانگاه‌ها وجود دارد که به همین دلیل بازسازی جدیدی صورت گرفته است و بیماران داخلی که حدود هزار نفر در روز پذیرش می‌شوند به طبقه همکف مراجعه می‌کنند تا آسانسورها از زیر بار هزاران بیمار خارج شوند.

وی بیان داشت: در بیمارستان میلاد روزانه حدود 30 هزار مراجعه‌کننده تلفنی و بیش از 5 هزار مراجعه‌کننده سرپایی داریم. امکان دریافت مهلت اینترنتی و تلفنی نیز وجود دارد که در این بخش به دلیل تقاضاهای بسیار دچار مشکل شده‌ایم.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه باید به شیوه‌ای عمل شود تا بیمارستان میلاد به بیماران ارجاع دهنده خدمات دهد، گفت: بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند ما بایستی آمادگی پیدا کنیم که آنها را در درمانگاه‌های اقماری برای درمان پذیرش کنیم.

فیاض خاطر نشان کرد: اگر قرار است در رأس هرم درمانی تأمین اجتماعی باشیم نباید بیماران به این بیمارستان مراجعه حضوری داشته باشند و باید روند ارجاع در این بیمارستان تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد: با این مقدمه‌ای که درباره بیمارستان میلاد عنوان شد قبول می‌کنیم که بیمارستان میلاد مشکلات و نارضایتی‌هایی دارد و برای رفع آن باید روند مراجعه بیمار اصلاح شود.

مدیرعامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه مدیریت‌های کوتاه مدت در این بیمارستان موجب ضربه خوردن به روند خدمات‌ر‌سانی شده است، گفت: امید است در سال‌های آینده خبرهای خوبی از تغییر کاربری‌ها داشته باشیم.

فیاض در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه مقدار تحریم‌ها بر روند ارائه خدمات درمانی تأثیرگذار بوده است، گفت: متأسفانه هنوز نمی‌دانیم که در واردات کدام دارو یا تجهیزات پزشکی با ارز دولتی وارد می‌شود که در این خصوص از وزارت بهداشت استعلام گرفته‌ایم.

وی افزود: تحریم‌ها در ابتدا موجب شد که کمبودهایی به وجود بیاید ولی خوشبختانه از طریق وزارت بهداشت این موضوع حل شد و مشکل عمده دیگری نداریم.

فیاض اظهار داشت: وسایل پروتز و در دیگر تجهیزات پزشکی افزایش قیمت داشته‌ایم ولی اجازه نداده‌ایم این افزایش قیمت‌ها بر روی بیماران تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه 10 سال از عمر بیمارستان میلاد می‌گذرد، گفت: در حال حاضر برای نوسازی و بازسازی تجهیزات بیمارستانی اقدام شده است و مسلماً در این خصوص دچار مشکل منابع مالی خواهیم شد ولی امید است با اولویت‌بندی تا حد زیادی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

فیاض درباره پدیده زیرزمینی اظهار داشت: زیرمیزی آفت بزرگی را به وجود آورده است و در سطح بیمارستان میلاد این موضوع خط قرمز ما است و در صورتی که از چنین اقدامی اطلاع داشته باشیم و اثبات شود حداقل برخورد قطع رابطه همکاری است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دریافت زیرمیزی در بیمارستان میلاد وجود ندارد؟ گفت: اینکه وجود ندارد ادعای گزافی است ولی در صورت مشاهده حتما برخورد می‌شود.

مدیرعامل بیمارستان میلاد خاطر نشان کرد: در دوره مدیریت بنده دو مورد پدیده زیرمیزی ثابت شده است که قاطعانه با آنها برخورد کرده‌ایم.

فیاض درباره کمبود تخت‌های ICU اظهار داشت: کمبود تخت مشکل کشوری است ولی در بیمارستان میلاد سعی شده است اولویت‌های اشغال تخت ICU با بیمارانی که وضعیت حادتری دارند باشد.

وی بیان داشت: علاوه بر تخت‌های ICU حدود 15 تخت مشابه ICU‌ نیز در اورژانس این بیمارستان در دست بررسی است و در آینده با افزایش سرمایه تعدادی تخت ICU‌ به این بیمارستان اضافه خواهد شد.

فیاض در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر روزی خودتان بیمار شوید به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنید؟ گفت: مطمئناً به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کنم چرا که بنده در بیمارستان‌های دیگر نیز کار کرده‌ام و در کل به این بیمارستان مراجعه خواهم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر از بستگانتان به بیمارستان میلاد مراجعه کنند و با مشکلاتی برخورد کنند چه اقدامی می‌کنید؟ گفت: چنین اتفاقی افتاده است ولی خوشبختانه با هیچ مشکلی برای اینکه بنده را در جریان بگذارند برخورد نکرده‌اند ولی در بعضی از موارد بعضی از پرسنل به دلیل فشار زیاد کاری برخوردهای خوبی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha