سلامت نیوز : یک نورولوژیست گفت: بروز موارد جدید سردرد در فرد بالای 40 سال بدون سابقه قبلی میگرن و کوتاه‌تر بودن و تکرار حملات و عدم پاسخ به درمان‌های معمول ضد میگرن شک به بیماری آب سیاه با زاویه بسته را برمی‌انگیزد.

دکتر سید احسان محمدیانی نژاد در گفت وگو با ایسنا ، گفت: آب سیاه یک بیماری چشمی است که در آن به دلیل اشکال در تخلیه مایع درون چشمی زلالیه افزایش فشار داخل چشم صورت می‌گیرد. دو نوع آب سیاه وجود دارد، آب سیاه با زاویه بسته و آب سیاه با زاویه باز، در موارد آب سیاه با زاویه بسته ممکن است بیمار با سردرد مراجعه کند.

وی افزود: آب سیاه با زاویه بسته دو نوع حاد و تحت حاد دارد که در فرم حاد بیمار به طور ناگهانی با سردرد شدید، استفراغ‌های مکرر و قرمزی و تاری دید مراجعه می‌کند و به دلیل وجود علائم چشمی تشخیص چندان دشوار نیست ولی در نوع تحت حاد به دلیل اینکه بیمار علایم چشمی واضحی ندارد تشخیص دشوار است.

محمدیانی نژاد تصریح کرد: این افراد بیمارانی هستند که با حملات مکرر سردردهای کوتاه مدت یعنی زیر یک ساعت که عمدتا بعدازظهر و شب‌ها در ناحیه پیشانی و دور چشم رخ می دهد خود را مشخص می‌کند. عمده این بیماران بالاتر از 40 سال و اغلب مبتلا به پیرچشمی یا دوربینی هستند.

این نورولوژیست اظهار کرد: بسیاری از بیماران به اشتباه به عنوان میگرن یا سردرد عصبی درمان می‌شوند ولی بروز موارد جدید سردرد در فرد بالای 40 سال بدون سابقه قبلی میگرن و کوتاه تر بودن و تکرار حملات و عدم پاسخ به درمانهای معمول ضد میگرن شک به این بیماری را برمی انگیزد. در این موارد اندازه گیری فشار داخل چشم توسط همکاران چشم پزشک موضوع را روشن می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha