یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 69385
سلامت نیوز : نماینده اصفهان در مجلس نهم گفت: اگر بخواهیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم حتما باید براساس برنامه عمل شود و سند چشم انداز هم با همین هدف تدوین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛  فولادگر رئیس فراکسیون کیفیت و استاندارد مجلس شورای اسلامی در همایش جایزه ملی کیفیت کالا و خدمات بهداشتی و دارویی گفت: اگر بخواهیم در مسیر پیشرفت حرکت کنیم حتما باید براساس برنامه عمل شود و سند چشم انداز هم با همین هدف تدوین شده است.

وی افزود: فناوری باید تجاری سازی شود و همه حرکت‌ها باید منسجم و برنامه محور انجام شود و ما مکلفیم در جهت ارتقا بهره وری حرکت کنیم.

فولادگر با اشاره به این مطلب که دست اندرکاران فعال در عرصه بهداشت و دارو باید به ارتقا تولیدات خود بیندیشند گفت: در صنعت دارو مانند همه بخش‌های صنعت کشور مشکلات وجود دارد و ما باید بتوانیم در مشکلات فائق آییم و در این مسیر باید تلاش بیشتری انجام شود البته ما در بعد فناوری نانو جایگاه بالایی داریم و می‌توانیم جایگاه‌هایی بهتری دست پیدا کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس نهم خاطرنشان کرد: امروز در بحث بهره وری کیفیت نقش اصلی را دارد و ما ملزم هستیم برای تقویت نظام سلامت هم این بخش را توسعه دهیم و هم استاندارد ملی و جایگاه آن را در تولید لحاظ کنیم و طرحی بر این اساس در مجلس در دست بررسی است که موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی باید ارتقا پیدا کند و در بهره گیری از همه حوزه‌های کالا‌ها و خدمات تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه نظام استاندارد باید تعریف شود گفت: ما نمی‌خواهیم بین دستگاه‌های متولی تداخل ایجاد شود چرا که در حوزه بهداشت که طبق قوانین نظارت به آن برعهده وزارت بهداشت است باید نظارت‌ها به طور دقیق انجام شود و از طرفی می‌خواهیم نظام استاندارد طراحی شود تا همه جوانب مربوط به تولید را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی در پایان گفت: ‌امیدواریم با توجه به مقوله استاندارد کیفیت کالا‌ها ارتقا پیدا کند و طرحی که در مجلس که بیش از دو سال است در حال بررسی است به سرانجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha