سلامت نیوز : هوشنگ فولادی در گفت‌وگو با فارس، افزود: امسال با توجه به اینکه سه‌شنبه آخر سال هفته آینده و یک روز قبل از سال تحویل است، عده‌ای از جوانان و نوجوانان ممکن است اقدامات چهارشنبه آخر سال خود را امروز (سه‌شنبه) انجام دهند به همین خاطر اورژانس تهران تمام امکانات و تجهیزات خود را برای چهارشنبه آخر سال هم در سه‌شنبه هفته آینده و هم امروز به کار می‌گیرد و در هر دوی این روزها در حالت آماده‌باش است.

وی گفت: البته امیدواریم همین دوگانگی باعث کاهش حوادث و آسیبهای نوجوانان و جوانان نسبت به سالهای گذشته شود و شاهد خیابانهای خلوت و حوادث کمتر نسبت به سالهای گذشته باشیم.

رئیس اورژانس تهران افزود: امروز 250 پزشک، پرستار، تکنسین فوریتهای پزشکی با بکارگیری 85 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 دستگاه موتورآمبولانس شهر تهران را پوشش می‌دهند و علاوه بر پایگاههای اورژانس تهران این نیروها و آمبولانس‌ها در میادین اصلی و شلوغ و جاهایی که به علت ترافیک تردد آمبولانس‌ها مشکل می‌شود، مستقر می‌شوند.

فولادی ادامه داد: طی سالهای گذشته هر سال شاهد کاهش تعداد آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال بوده‌ایم، به طوری که در سال 88تعداد آسبیب دیدگان شهر تهران 100 نفر بود، در سال 89 به 80 نفر کاهش یافت و سال گذشته به 65 نفر کاهش یافت.

وی گفت: سال گذشته دو نفر قطع عضو داشتیم که به علت انفجار نارنجک دچار قطع انگشتان دست شدند، سال قبل از آن نیز 2 نفر قطع عضو داشتیم که یکی از آنها دست خود را از آرنج از دست داد.

رئیس اورژانس تهران افزود: سال گذشته و تقریباً هر سال 50 درصد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال افرادی هستنند که دچار سوختگی می‌شوند و اکثر سوختگی های شدید به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری تهران منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه برای اقدامات پیشگیرانه همکاری و تعامل خوبی با نیروی انتظامی داریم و با توجه به کشف و جمع آوری یک محموله بزرگ چند تنی مواد مخترقه امیدواریم امسال شاهد کاهش بیشتر حوادث چهارشنبه سوری باشیم.

فولادی گفت: مهمترین توصیه ما به خانواده‌ها این است که حرکات فرزندان خود را در این روزها زیر نظر داشته باشند و اگر حرکات مشکوکی با دوستانشان داشتند، یا به انباری یا جاهای خلوت رفتند، این مسائل را جدی بگیرند. توصیه مهم دیگر ما به مردم این است که اگر صدای آژیر آمبولانس را شنیدند؛ بدانند که این صدای ناله یک فرد آسیب دیده است و باید هر چه سریعتر به بیمارستان برسد و راه را برای تردد آن باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha