سلامت نیوز : ستار اسدپور امروز در جمع کارکنان و مسئولان واحدهای شبکه بهداشت و درمان گچساران در نشست برنامه‌ریزی هفته سلامت اظهار کرد: شعار سازمان بهداشت جهانی در سال 2013 « فشار خون را جدی بگیریم» بوده که برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌ها برای هفته سلامت بر اساس این شعار است.

حذف نمکدان از رستوران‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به لزوم ارائه برنامه‌های آموزشی برای آگاهی‌بخشی هر چه بیشتر به عموم جامعه در زمینه انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه فشار خون ابراز داشت: باید این برنامه‌ها با حضور و مشارکت مردمی و دیگر سازمان‌ها و ادارات به صورت گسترده ارائه و اجرایی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به برخی برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در هفته سلامت افزود: برگزاری کلاس آموزشی در رابطه با نقش تغذیه در کنترل فشار خون، برگزاری کلاس بازآموزی برای پرستاران، کارشناسان مراکز بهداشت و درمان و برپایی چادر سلامت و اندازه‌گیری فشار خون از جمله این برنامه‌ها است.

اسدپور عنوان داشت: تشکیل واحدهای نظارت بر امکان توزیع مواد غذایی، بوفه‌های مدارس و حذف نکمدان در رستوران‌ها، شناسایی و اندازه‌گیری فشار خون دانش‌آموزانی که دارای BMI و وزن بالا هستند، اندازه گیری فشار خون اصناف و کسبه در قالب کلاس‌های آموزشی پیشگیری و کنترل فشار خون برای این قشر از دیگر برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان در هفته سلامت است.

آمادگی شبکه بهداشت و درمان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی کنترل فشار خون

وی یادآور شد: برای کنترل و پیشگیری از فشار خون همه دستگاه‌ها و عموم مردم باید همکاری داشته باشند و آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و دانشگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی و فراهم آوردن زمینه مناسب برای برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جامعه هدف خود، نقش و وظیفه مهمی بر عهده دارند.

سازمان جهانی بهداشت با توجه به ضرورت و شیوع انواع بیماری‌ها و مسائل بهداشتی در جامعه، هر ساله شعاری را در هفته سلامت اعلام می‌کند.

با توجه به شیوع بیماری‌ فشار خون، سال 2013  با عنوان «فشار خون را جدی بگیرید» است.

18 تا 24 هر سال در ایران با نام هفته سلامت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha