سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه اجبار کودک را به غذا خوردن، راهی غلط برای بهبود اشتها در کودکان عنوان کرد.

دکتر مجید غیور مبرهن در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: در خصوص کمبود وزن و بهبود اشتهای کودکان باید به چند مساله توجه کرد.

وی حصول اطمینان از کمبود وزن را یکی از این مسایل برشمرد و افزود: در گام دوم باید علت این کمبود وزن مشخص شود، برخی از کودکان به دلیل کمبود ریزمغذی‌هایی از قبیل روی، مس، سلنیوم و غیره دچار کمبود وزن هستند.

رییس جهاد دانشگاهی مشهد ریزش مو، شکنندگی ناخن، زود عصبی شدن کودک، کم‌خونی‌های غیر از آهن و افت تحصیلی را برخی از علایم کمبود وزن کودکان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ممکن است مشکلاتی از قبیل انگل‌ها دلیل کمبود وزن باشد، گفت: پس از مشخص شدن علت، درصد بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

دکتر غیور اصلاح عادات غذایی کودک را مهم‌ترین راه برای بهبود اشتها در کودک دانست و تصریح کرد: باید غذاهای غیرمفیدی چون سیب‌زمینی سرخ‌ کرده را از رژیم غذایی کودکان حذف کرد چرا که این مواد غذایی باعث بی‌اشتهایی کودکان می‌شود.

عادات کلیشه‌ای برنامه غذایی کودک باید اصلاح شود

وی با تاکید بر اینکه باید عادات کلیشه‌ای برنامه غذایی کودک اصلاح شود، افزود: برای مثال وعده پاداش به کودک هنگام غذا خوردن و یا به زور غذا دادن به وی باعث می‌شود این مساله برای او تبدیل به عادت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha