سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی در هفتادوششمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی افزود: اقدامات باارزشی در سال گذشته برای تربیت نیروهای انسانی انجام شده و شرایط خوبی برای داشتن نیروهای متخصص و فوق‌تخصص وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در زمینه کیفیت نیروهای تخصصی باید نگاه جدیدی داشته باشیم و نیازها را بر اساس آنچه که بخشهای درمان و بهداشت طلب می‌کنند در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دهیم.

ابوالقاسمی با تأکید بر تربیت مدرس ادامه داد: این موضوع به شدت احساس نیاز می‌شود و باید کادر علمی را از استادان باتقوا، متعهد و باسواد بسازیم و صرفاً فارغ‌التحصیل و متخصصان را به منزله استاد تربیت نکنیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: نگاه جدیدی برای تربیت استاد باید استفاده شود و در جهت عدالت آموزشی در بین رشته‌ها حرکت کنیم.

ابوالقاسمی گفت: با اجرای عدالت آموزشی فاصله بین رشته‌های خیلی لوکس و ضعیف که در حال حاضر وجود دارد به حداقل خواهد رسید و رشته‌ها بر اساس علاقه‌مندی توزیع می‌شوند و به رشته‌های مادر توجه بیشتری خواهد شد.

وی در کاهش فاصله بین رشته‌ای ادامه داد: نباید دانشگاه‌های علوم پزشکی که پتانسیل لازم را دارند از رشته‌های برتر محروم شوند این در حالی است که نگاه مساوات کافی نیست و براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها باید رشته‌ها توزیع شوند.

ابوالقاسمی بر کسب جایگاه بین‌المللی تأکید کرد و گفت: نیاز خود را باید برطرف کرده و نگاهی در سطح منطقه و کشورهای اسلامی داشته باشیم تا ظرفیت‌های موجود را در این زمینه ارتقا دهیم.

وی گفت: برای تحول نظام آموزش پزشکی اراده‌ای می‌خواهیم تا جاده‌های ناهموار صاف شود و موانع با همدلی مسئولان مجلس، دولت و دانشگاه علوم پزشکی برطرف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha