پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 70091

كی از دلمشغولی های زوج هایی كه در انتظار فرزند به سر می برند، آگاهی یافتن از نوع جنسیت فرزند است. گاهی اوقات این موضوع چنان شدت می یابد كه به یكی از جنگ های خانوادگی تبدیل می شود.

دختر می خواهید یا پسر؟
سلامت نیوز: یكی از دلمشغولی های زوج هایی كه در انتظار فرزند به سر می برند، آگاهی یافتن از نوع جنسیت فرزند است. گاهی اوقات این موضوع چنان شدت می یابد كه به یكی از جنگ های خانوادگی تبدیل می شود.

آرزوی دختر یا پسر داشتن در برخی جوامع و فرهنگ ها به حدی است كه اگر به جای پسر، دختر متولد شود یك جنگ خونین به راه می افتد و ارتباطات خانوادگی گسیخته می شود. این یك واقعیت است ولی هدف ما رفع این گونه مسائل و مشكلات نیست.

در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل دخیل در جنسیت جنین بپردازیم. بسیاری از محققان اعتقاد دارند نمی توان به طور كامل جنسیت نوزاد را قبل از حاملگی تعیین كرد. گرچه این اعتقاد صحیح است ولی شواهدی نیز وجود دارد كه نشان می دهد عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارد.

زمان آمیزش، میزان PH رحم در حین لقاح و تغذیه قبل از بارداری سه عامل موثر در تعیین جنسیت قبل از حاملگی است. اگر لقاح دقیقاً مصادف با دوره تخمك گذاری انجام گیرد و میزان PH رحم نیز پایین باشد به دلیل اینكه اسپرماتوزوئید Y مقاومت كمی در محیط اسیدی دارد و به عكس در محیط قلیایی بیشتر زنده می ماند، جنین تولد یافته پسر خواهد شد.

در غیر این صورت (لقاح در این دوره به خصوص نباشد و PH دهانه رحم بالا باشد) نوزادی كه به دنیا می آید دختر خواهد بود. در این میان تغذیه نقش اساسی در تعیین جنسیت خواهد داشت زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با كاهش یا افزایش PH رحم دارند. مواد غذایی حاوی سدیم، فسفر، آهن، پتاسیم و روی نظیر ماهی، پرتقال، سیب، هویج، برنج و اسفناج باعث پایین آمدن PH می شود، لذا مصرف آنها ۳۰ تا ۶۰ روز قبل از آمیزش نقش مفیدی در پسر شدن جنین ایفا می كند.

برعكس استفاده از خوراكی هایی كه حاوی كلسیم، منیزیم و مس هستند مثل لبنیات، كلم، قارچ، نخود سبز، لوبیا سبز و جو قادرند میزان PH رحم را افزایش دهند و باعث تولد نوزاد دختر خواهد شد. علاوه بر این نقش استرس، محیط زندگی و نوع روش زندگی را در تعیین جنسیت جنین نمی توان نادیده گرفت. كوچك ترین این موارد می تواند تلاش های شما برای تولد نوزاد دلخواه را از بین ببرد.

با توجه به اینكه تعیین جنسیت هم نیاز به مراقبت های خاص دارد، به نظر می رسد، انتظار برای تولد نوزاد خیلی شیرین تر و البته آسان تر از دانستن نوع آن باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha