وزارت علوم، تحقیقات‌و فناوری موافقت قطعی پارك علم‌وفناوری استان اصفهان ( پارك شیخ بهایی ) را صادر كرد.

رئیس شهرك علمی وتحقیقاتی اصفهان گفت: در چهل و ششمین نشست كمیته تخصصی فناوری در وزارت علوم ، تحقیقات و فناورری پس از ارائه گزارش عملكرد سه ساله پارك علم و فناوری شیخ بهایی، باتبدیل موافقت اصولی‌این پارك به قطعی موافقت شد.

به گزارش ایرنا " قاسم مصلحی " روز سه شنبه افزود : پارك شیخ بهایی ماموریت دارد تا زمینه تجمیع شركتهای دانش محور و مراكز تحقیق و توسعه را بین بخشهای تحقیقاتی ، صنعتی و اقتصادی فراهم كند و عاملی در افزایش قدرت رقابت و رشد شركتهای مبتنی بر علم‌در سطح ملی و بین‌المللی ودر نهایت توسعه فناوری باشد.

وی گفت : پارك علم و فناوری شیخ بهایی ‪ ۳۶/۵‬هكتارمساحت دارد و در زمان حاضر ‪ ۴۷‬موسسه رشد یافته موفق،در ‪ ۳۰‬هزار متر مربع از اراضی پارك استقرار یافته‌اند و زمینه اشتغال یكهزار و ‪ ۲۷۸‬نفر فراهم شده است.

مصلحی،استفاده‌ازمحیط هم افزای علم و فناوری ، بهره مندی واحدهای پژوهشی ، فناوری و مهندسی از مزایای قانونی مناطق آزاد و خدمات متمركز و با صرفه اقتصادی، مجاورت با دانشگاههای‌بزرگ منطقه و ارتباط با سایر مراكز علمی و نزدیكی با صنایع بزرگی چون ذوب آهن، فولاد مباركه، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه‌راازمزایای استقرار شركت‌های خصوصی فناوری در پارك علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان ذكر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha