سلامت نیوز:‌ عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس، با تأکید بر مشکلات عدیده معلولان در سال گذشته، گفت: بحث اشتغال معلولان، تسهیل در رفت و آمد آنها، گرانی تجهیزات پزشکی و بحث مسکن از جمله دغدغه‌های مهم معلولان در سال گذشته بود که تاکنون مرتفع نشده است.

علیرضا سلیمی درگفت وگو با خانه ملت، در تشریح اولویت‌های حمایتی از معلولان در سال جاری، تصریح کرد: بحث اشتغال معلولان از جمله مسائل مهمی است که باید در سال جاری در اولویت کاری دستگاه‌های ذی ربط قرار گیرد زیرا با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور زندگی برای این افراد، بیکاری می‌تواند پدیده‌ای ویرانگر تلقی شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، افزود: دستگاه‌های متولی باید در سال جاری به تحقق ۳ درصد سهمیه اشتغال معلولان در دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی داشته و با استخدام معلولان قانون مصوب مجلس در این حوزه را تحقق بخشند.

سلیمی ادامه داد: بهسازی و آماده‌سازی معابر، گذرگاه‌ها و وسایل حمل ونقل عمومی برای تسهیل و تسریع عبور و مرور معلولان از دیگر عواملی است که دقت نظر مسئولان حوزه شهری و وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد چرا که در شرایط کنونی معلولان برای تردد در سطح شهر با مشکلات عدیده و جدی روبرو هستند.

وی افزود: مسئولان آیا تاکنون فکر کرده‌اند که اگر خود روزی روی صندلی چرخدار بنشینند چگونه می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و کدام معبر و مسیر را برای تسهیل در رفت و آمد معلولان فراهم کرده‌اند؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: هم اکنون بسیاری از بیمارستان‌ها، ادارات و مکان‌های تفریحی دارای مشکلات و موانع جدی برای رفت وآمد معلولان هستند و در این میان معلولان هرچه از این مساله شکایت می‌کنند، صدایشان به گوش کسی نمی‌رسد.

وی همچنین بحث مسکن جانبازان ومعلولان را از دیگر معضلات جدی پیش‌روی معلولان خواند وگفت: برای مسکن معلولان در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد اما متأسفانه این اقدامات کافی نبوده و نیاز به اقدامات بنیادین و کار‌های جدی‌تری است.

عضو فراکسیون جانبازان ومعلولان مجلس شورای اسلامی، افزود: بحث گرانی تجهیزات پزشکی نیز از جمله، دغدغه‌های معلولان و جانبازان در سال جاری است که با توجه به افزایش قیمت‌ها مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها به‌ وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha