چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 70298

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی و توجه به مقوله پیشگیری از حوادث ترافیکی از سوی مردم، توصیه کرد که در صورت وقوع حادثه، قبل از انجام هر اقدامی سریعا با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

چند توصیه‌ برای تماس با اورژانس کشور
سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی و توجه به مقوله پیشگیری از حوادث ترافیکی از سوی مردم، توصیه کرد که در صورت وقوع حادثه، قبل از انجام هر اقدامی سریعا با اورژانس 115 تماس گرفته شود.

دکتر محمد طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین بر لزوم ارایه آدرس دقیق محل بروز حادثه از سوی تماس گیرندگان با اورژانس 115 تاکید کرد و گفت: چرا که در غیر این صورت ممکن است آمبولانس‌های اورژانس آدرس را اشتباه رفته و به این ترتیب تاخیر در امدادرسانی رخ دهد.

طالبیان افزود: همچنین در صورت رخداد حادثه لازم است تماس گیرندگان با اورژانس 115 تعداد آسیب دیدگان را دقیق بگویند تا اورژانس بتواند آمبولانس به تعداد لازم به محل اعزام کند. همچنین پس از تماس نباید خط تلفن تماس گیرنده اشغال باشد چرا که لازم است آمبولانس‌ها با فرد تماس گیرنده از محل حادثه در ارتباط باشند تا با حضور به موقع، خدمات لازم به مصدومین ارایه شود.

وی تاکید کرد که در صورتی که خطر آتش سوزی، انفجار خودرو و نشت بنزین وجود ندارد، تا زمان رسیدن نیروهای تخصصی، بیمار نباید به هیچ وجه جابجا شود؛ بویژه زمانی که مصدوم از درد گردن، کمر و ستون فقرات شکایت دارد.

رییس اورژانس کشور به حاضرین در صحنه حادثه توصیه کرد که ایمنی صحنه را رعایت کنند و تا زمان رسیدن پلیس، حدود 50 متر عقب‌تر از محل حادثه را سنگین‌چین و علایم احتیاط قرار دهند تا ماشین‌های گذری متوجه صحنه تصادف شده و از بروز حادثه احتمالی بعدی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha