سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه کشوری پزشک خانواده نقش پزشکان خانواده را در کنترل فشار خون افراد بی بدیل دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد شریعتی با بیان این مطلب گفت: اصولاً فشار خون در طبابت از قانون «نیم ها» پیروی می‌کند، به این ترتیب که نیمی از افراد مبتلا به فشارخون نمی دانند فشار خون دارند، نیمی از آنها هم که می‌دانند اقدامی برای درمان نمی‌کنند و نیمی از آنها هم که اقدام می کنند درمان نمی‌شوند.

وی افزود: اگر یک پزشک خانواده اهمیت مساله کنترل فشارخون را مورد توجه قرار دهد در کنترل بسیاری از بیماری های افراد موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: بیماری فشار خون علائم ظاهری ندارد و برای پیشگیری از آن کافی است که یک پزشک خانواده در اولین اقدام پس از مراجعه بیمار به او از وی فشار خون بگیرد.

دکتر شریعتی گفت: اگر فردی فشار خونش بالا باشد باید بداند که باید به صورت مداوم دارو مصرف کند و این بیماری مانند بیماری های دیگر نیست که با مصرف مقطعی دارو مشکل بیمار برطرف شود.

در پیش گرفتن روش زندگی سالم بهترین درمان است

وی ارزان بودن داروهای فشار خون را موجب تسهیل استفاده بیمار از مصرف دائم دارو دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق مردم نیز باید بدانند تنها با ورزش کردن، تغذیه مناسب، استرس نداشتن و در یک کلام در پیش گرفتن روش های زندگی سالم است که می توانند از خطر این بیماری مصون بمانند.

رییس ستاد اجرایی برنامه کشوری پزشک خانواده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی در خصوص لزوم در پیش گرفتن روش زندگی سالم توسط افراد جامعه، خاطرنشان کرد: سخنان ایشان حتما" تمام ابعاد مختلف زندگی سالم را در بر می گیرد ولی ما به عنوان متولیان سلامت جامعه در نظام سلامت و نیز پزشکان خانواده باید این روش ها را در مراجعه مداوم بیمار به آنها گوشزد کند تا زندگی کردن سالم در جامعه جای خود را پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha