سلامت نیوز :  رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در بسیاری از موارد به علت ضعف اپراتورهای همراه مصدومان و حادثه دیدگان نتوانسته بودند با خط ۱۴۷ تماس بگیرند و فقط از کسانی مطلع می‌شدیم که یا گشت‌های امدادی متوجه می‌شدند و یا بستگان آنان از تاخیر آنان نگران شده بودن و با ما تماس می‌گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمد جواد جعفریان در نشست خبری تشریح عملیات امدادی هلال احمر در طرح نوروزی، گفت: امسال تعداد سفرهای خارجی نوروزی با توجه به گرانی‌های کاهش داشت و مردم بیشتر به سفرهای داخلی رفتند لذا حجم فعالیت امسال سازمان در مقایسه با سال گذشته رشد محسوسی داشته است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: رویکرد اصلی ما در امسال پیشگیری از حوادث بود و فرهنگ سازی برای سرنشینان دیگر خودرو از اقدامات امسال ما بود و امسال با توجه به اقدامات انجام شده تعداد مراجعات به پایگاه‌های امدادی به بیشترین میزان خود رسید.

وی به توزیع ۲۱ قلم در بین مسافران اشاره کرد و افزود: روزهای سوم، هفتم و سیزدهم فروردین پر مراجعه‌ترین روزهای نوروزی بودند به طوری که بیش از ۲ میلیون مراجعه در سیزده بدر داشتیم و استان‌های مازندران، خوزستان و بوشهر بیشترین مراجعه به پایگاه‌های امدادی داشتند.

جعفریان تصریح کرد: در طرح نوروزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری خوبی با هلال احمر داشت و همچنین پلیس، بهزیستی، سازمان نقشه برداری، وزارت راه و محیط زیست همکاری داشتند.

وی به اسکان پایگاه‌های امدادی سازمان در تفرجگاه‌ها علاوه بر ورودی و خروجی شهر‌ها اشاره کرد و افزود: امسال در جاهایی سازمان پایگاه امدادی برپا کرد که با توجه به حجم بالای مسافر هیچ دستگاهی در آن‌جا تا کنون حضور نداشته است.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره طرح سحاب در نوروز ۹۲ افزود: در این طرح از ۱۰۹۰ دستگاه نقلیه از اسب تا خودرو در ۲۷۱ پایگاه با هدف حمایت از کودکان و سالمندان استفاده شد و در طول این طر به ۲۷ هزار کودک و ۹۱ هزار سالمند امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: در این از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شد که در این میان می‌توان به جلوگیری از ورود به باتلاق‌ها و میادین مین و حریم رودخانه‌های خطرناک، جلوگیری از روشن کردن آتش در چادر‌ها و دور کردن چادر‌ها از حریم جاده از مهم‌ترین این اقدامات بود تا بسیاری از حوادث سال گذشته در نوروز امسال تکرار نشود.

جعفریان به اجرای طرح حضور امدادگران در پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها کشور برای اولین بار در ۵ استان اشاره کرد و گفت: امسال جهت کاهش خطرات و حوادث، مهم‌ترین عوامل حادثه ساز را در بروشورهایی در اخیار مسافران قرار دادیم.

وی از عدم آنتن دهی اپراتورهای همراه در بسیاری از مناصق و جاده‌های کشور، تاکید کرد: در بسیاری از موارد به علت ضعف اپراتورهای همراه مصدومان و حادثه دیدگان نتوانسته بودند با خط ۱۴۷ تماس بگیرند و فقط از کسانی مطلع می‌شدیم که یا گشت‌های امدادی متوجه می‌شدند و یا بستگان آنان از تاخیر آنان نگران شده بودن و با ما تماس می‌گرفتند؛ این ضعف اپراتور‌ها مشکلی مهم در طرح نوروزی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha